سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفتر بودجه کنگره: تعطیلی دولت ۱۱ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه داشت

دفتر بودجه کنگره آمریکا در گزارشی فاش کرد تعطیلی ۵ هفته‌ای دولت فدرال، ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دفتر بودجه کنگره آمریکا در گزارشی فاش کرد تعطیلی ۵ هفته‌ای دولت فدرال که بیست و دوم دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) آغاز شد و روز جمعه گذشته به پایان رسید، ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد کرده است.

در این گزارش آمده است ۸ میلیارد دلار از این مبلغ پس از بازگشایی دولت قابل بازیابی خواهد بود، اما ۳ میلیارد دلار از این زیان مالی جبران نخواهد شد.

کیث هال، رئیس دفتر بودجه کنگره، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگر چه کاهش رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی و سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در نهایت جبران خواهد شد، اما برآورد دفتر بودجه کنگره نشان می‌دهد که ۳ میلیارد دلار (از این زیان مالی) جبران نخواهد شد».

در ادامه گزارش هیل آمده است در مجموع، نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی دو دهم درصد و در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، چهار دهم درصد کاهش داشته است.

دفتر بودجه کنگره آمریکا در تهیه این گزارش، زیان اقتصادی عدم پرداخت دستمزد‌ ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال این کشور، کاهش میزان هزینه کردن دولت در بخش کالا و خدمات و همچنین کاهش تقاضا (برای کالا‌ها و خدمات) به دلیل تعطیلی دولت فدرال آمریکا، را در نظر گرفته است.

در گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا همچنین آمده است تأثیرات تعطیلی دولت فدرال این کشور بر کارمندان و همچنین نهاد‌های خصوصی که کسب و کار خود را بر اثر تعطیلی دولت از دست دادند، احتمالاً بسیار عمیق‌تر از برآوردهاست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به دلیل اختلافات خود با دموکرات‌های کنگره بر سر دیوار مرزی، دولت فدرال این کشور را بیش از یک ماه به تعطیلی کشانده بود، روز جمعه اعلام کرد دولت را سه هفته به صورت موفقت بازگشایی خواهد کرد تا اعضای کنگره فرصت داشته باشند درباره بودجه درخواستی وی برای ساخت دیوار مرزی رایزنی کنند و به نتیجه برسند.

ترامپ برای ساخت این دیوار درخواست بودجه پنج میلیارد دلاری کرده است. دموکرات‌ها تاکنون در برابر این خواسته وی مقاومت کرده اند.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا بسیاری از کارمندان این کشور را در تنگنای شدید مالی قرار داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.