سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی تصمیم دونالد ترامپ برای اعلام حالت فوق‌العاده به منظور تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی را یک «ایده وحشتناک» توصیف کرد.

سناتور روبیو: تصمیم ترامپ برای اعلام حالت فوق‌العاده یک «ایده وحشتناک» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در سنای آمریکا روز گذشته (یکشنبه) ضمن مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعلام حالت فوق‌العاده به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک، این تصمیم او را یک «ایده وحشتناک» خواند.

وی در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد: امیدوارم این کار را نکند. فکر نمی‌کنم این کار قدرت نفوذ او را نشان دهد. این به معنای آن نیست که من امنیتی برای مرز‌ها نمی‌خواهم. اینطور نیست. من فقط فکر می‌کنم این یک روش اشتباه برای دستیابی به امنیت مرزهاست.

روبیو در ادامه افزود: من فکر می‌کنم بهترین راه برای انجام این کار، این است که قانونی را تصویب کنیم که بودجه‌ای برای تأمین امنیت در مرز‌ها اختصاص داده شود.

این سناتور جمهوری خواه تأکید کرد: اعلام حالت فوق‌العاده از سوی رئیس جمهور برای تأمین بودجه مورد نیاز ساخت دیوار مرزی مکزیک تصمیم خوبی نیست. من فکر نمی‌کنم ایده خوبی باشد. من فکر می‌کنم این یک ایده وحشتناک است. امیدوارم رئیس جمهور این تصمیم را اتخاذ نکند.

در پی بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره برای تأمین بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک، دولت آمریکا بیش از یک ماه تعطیل شد. این طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش علی‌رغم مخالفت دموکرات‌ها با تأمین بودجه دیوار مرزی، موافقت کرد دولت را به مدت سه هفته بازگشایی کند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این بار‌ها تهدید کرده بود در صورتیکه دموکرات‌ها با این بودجه موافقت نکنند، ممکن است با اعلام حالت فوق‌العاده از بودجه ارتش برای ساخت دیوار استفاده کند.

انتهای پیام/

انتقاد سناتور آمریکایی از تصمیم ترامپ درباره اعلام حالت فوق‌العاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار