سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: پایین‌ترین میزان اعتماد مردم آمریکا به ترامپ

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تنها ۳۵ درصد مردم آمریکا به دونالد ترامپ درباره اتخاذ تصمیمات درست برای آینده این کشور اعتماد دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دو سال پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا و پس از تعطیلی دولت این کشور به مدت بیش از یک ماه که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آن محسوب می‌شود، اعتماد عمومی به دولتمردان واشنگتن به شدت کاهش یافته است. مردم آمریکا در یک نظرسنجی در مسائل مختلف نمرات بسیار پائینی به دولت این کشور دادند. این در حالی است که نتایج نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا به حزب مقابل، دموکرات‌ها، نیز اعتماد ندارند.

تنها ۳۵ درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست اظهار داشتند که به ترامپ درباره اخذ تصمیمات درست برای آینده آمریکا اعتماد دارند و ۶۴ درصد از مردم به او در این مسئولیت مهم اعتماد ندارند.

جالب آن است که حزب مقابل، دموکرات‌ها، نیز وضعیت بهتری ندارند. دموکرات‌ها در کنگره تنها مورد اعتماد ۳۴ درصد مردم هستند.

ترامپ در راس نظرات منفی قرار دارد. ۴۸ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند «اصلا» به رئیس‌جمهور آمریکا اعتماد ندارند. در حالی که این رقم برای نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در کنگره، ۳۷ درصد است. در مجموع ۳۰ درصد مردم به نمایندگان جمهوریخواه کنگره و ۲۹ درصد مردم به نمایندگان دموکرات اعتماد ندارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد دونالد ترامپ نتوانسته است انتظاراتی را که در هنگام پذیرفتن پست ریاست‌جمهوری آمریکا برای مردم ایجاد کرده بود به خوبی برآورده کند. ۵۰ درصد آمریکایی‌ها در آن زمان انتظار داشتند که او بتواند کارش را خوب انجام دهد. اما اکنون تنها ۳۳ درصد بر این باور هستند که ترامپ از عهده امورات به خوبی برآمده است. این ارقام یک کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس نتایج همین نظرسنجی می‌توان گفت رضایت از مدیریت امور اقتصادی نیز کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در امور بهداشت و سلامت نیز ۱۱ درصد کاهش وجود دارد و در سایر امور کاهش ۴ تا ۹ درصدی دیده می‌شود.

پیش از این نیز نظرسنجی‌ «وال استریت ژورنال» و «ان‌بی‌سی نیوز» حاکی از آن بود که ۶۳ درصد مردم آمریکا معتقدند کشورشان در مسیر نادرستی حرکت می‌کند که این درصد از زمان راهیابی دونالد ترامپ به کاخ سفید، بالاترین درصد نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد دولت کشورشان بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.