سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اعتمادی ترامپ به دامادش پس از شکست در مسئله دیوار مرزی

پس از ناکامی در کسب بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک، اعتماد رئیس‌جمهور آمریکا به توانایی داماد و مشاور ارشد خود کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت نیوزویک، به دنبال تعطیلی طولانی مدت دولت آمریکا میزان اعتماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به توانایی جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشدش برای ارائه توافقی در جهت اطمینان از تامین بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک دچار خدشه شده است.

جرد کوشنر به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ، یکی از چهره‌های برجسته در مذاکرات با سران کنگره بر سر تامین بودجه دیوار مرزی مکزیک بود. با این حال پس از ۳۵ روز تعطیلی دولت و پرداخت نکردن دستمزد  ۸۰۰ هزار کارمند فدرال، ترامپ روز جمعه بدون آنکه در این زمینه توفیق یابد، مجبور به امضای لایحه بازگشایی دولت  شد.

بنا به گزارش‌ها ترامپ، کوشنر را مقصر تعطیلی دولت می‌داند. تعطیلی‌ای که باعث تنزل میزان محبوبیت او در میان مردم آمریکا شد. نیویورک تایمز روز شنبه به نقل از دستیاران کاخ سفید گزارش داد که ترامپ از اطرافیان خود به دلیل عدم توانایی در ارائه توافق قابل قبول برای تامین بودجه دیوار مرزی، ناامید شده است. او همچنین نسبت به توصیه‌های دامادش در این زمینه دچار تردید شده است.

این اولین بار نیست که کوشنر از سوی ترامپ مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به نوشته روزنامه واشنگتن پست زمانی که کوشنر جزئیات مربوط به توافق احتمالی را برای پایان دادن به بن بست بوجود آمده با دموکرات‌ها ارائه کرد، ترامپ گفت که ظاهرا کوشنر ظرف ۴۸ ساعت گذشته به کارشناس امور مهاجرت تبدیل شده است.

علیرغم شکست ترامپ در مبارزه با دموکرات‌ها برای سر تامین بودجه دیوار مرزی، به نظر نمی‌رسد که رئیس جمهور آمریکا از رویای خود برای ساخت دیواری در مرز مکزیک دست برداشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.