سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار درباره دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن چه می‌گوید؟

شاگردان کی روش و موریاسو در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات باید به مصاف هم بروند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات می‌بایست به مصاف ژاپن برود و در صدد است تا با پیروزی مقابل سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) به فینال جام هفدهم صعود کند.  

کی روش و یوز‌ها پس از کسب ۷ امتیاز مقابل یمن، ویتنام و عراق در گروه D صدرنشین شدند و با عبور از عمان و چین به مرحله نیمه نهایی رسیدند و امیدوارند با عبور از سد شاگردان موریاسو و پیروزی در فینال قهرمانی را کسب کنند. ایران تاکنون هشت بار موفق به حضور در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شده است و ضعیف‌ترین عملکرد ملی پوشان فوتبال کشورمان در جام ملت‌ها به دهمین دوره مسابقات به میزبانی ژاپن باز می‌گردد.

یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) در آن مسابقات در گروه A قرار داشتند و با وجود کسب ۳ امتیاز از ۳ بازی پایین‌تر از میزبان و امارات و البته بالاتر از کره شمالی در رده سوم گروهش قرار گرفت و برای اولین و آخرین بار موفق به صعود از مرحله گروهی نشد.

در دوره‌هایی که تیم فوتبال کشورمان به نیمه نهایی رسید، ۳ بار به مصاف تیم‌هایی از شرق آسیا (کامبوج و چین (۲)) رفت که در ۲ مسابقه پیروز شد و تنها در سال ۲۰۰۴ رو در روی چین در ضربات پنالتی شکست خورد که  پنالتی چیپ یحیی در بازی با این تیم قسمتی از تاریخ فوتبال ایران شد.

از سویی دیگر ژاپنی‌ها پیش از شروع جام هفدهم، ۵ بار به نیمه نهایی رسیدند که دو مرتبه با تیم‌های غرب آسیا رو در رو شدند و به یک شکست و یک پیروزی دست یافتند. در سال ۲۰۰۴، سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) در وقت‌های اضافه با نتیجه ۴ بر ۳ از سد بحرین عبور کردند، اما در سال ۲۰۰۷ مقابل تیم ملی عربستان ۳-۲ شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه (فردا) برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:

ملی پوشان فوتبال ایران پولدار می‌شوند

۳ نکته کلیدی برای ترکیب ایران بدون طارمی مقابل ژاپن

انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم


انتهای پیام/

تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن به مصاف هم می روند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.