تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان امروز دوشنبه 8 بهمن در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین امارات از ساعت 17:30 به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن می رود.

این دیدار، بیست و یکمین رویارویی رسمی 2 غول غرب و شرق فوتبال آسیا محسوب می شود. در 20 دیدار قبلی سهم تیم ملی کشورمان 6 برد و ژاپن 5 برد بوده و 9 بازی هم با نتیجه تساوی به اتمام رسید.

نگاهی به تاریخچه دیدار های ایران و ژاپن

اولین دیدار این 2 تیم در مسابقات رسمی به سال 1329 باز می گردد، زمانی که 2 تیم در چارچوب بازی های آسیایی به مصاف یکدیگر رفتند و بازی صفر صفر به تساوی رسید. در بازی برگشت همان تورنمنت در دومین رویارویی این 2 تیم، تیم ملی کشورمان با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید. هدایت تیم کشورمان در این مسابقات بر عهده حسین صدقیانی بود.

سومین رویارویی تاریخ این 2 تیم به سال 1345 باز می گردد که با برد 3 بر یک تیم ملی ژاپن همراه بود. این دیدار در چارچوب بازی های آسیایی 1966 تایلند برگزار شد و سرمربی تیم کشورمان گئورگی سوچ بود. در دیدار برگشت این تورنمنت تیم کشورمان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

2 تیم بعد از 16 سال پنجمین دیدار خود را در بازی های آسیایی 1982 هند برگزار کردند. هدایت تیم ملی دراین دوره با جلال چراغپور بود و این دیدار با شکست یک بر صفر تیم کشورمان همراه بود.

نگاهی به تاریخچه دیدار های ایران و ژاپن

4 سال بعد 2 تیم در بازی هایی آسیایی 1986 کره جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2 بر صفر تیم ملی ایران همراه بود. 2 گل تیم ما را در این دیدار سید مهدی ابطحی و ناصر محمد خانی به ثمر رساندند و هدایت تیم ملی در این دوره از رقابت ها بر عهده پرویز دهداری بود.

هفتمین دیدار 2 تیم در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا 1988 قطر بود که با صفر صفر مساوی شد. بعد از آن در سال 1369 در چارچوب بازی های آسیایی 1990 چین 2 تیم در مقابل هم قرار گرفتند  که با برد یک بر صفر تیم ایران همراه بود. هدایت تیم ملی در این بازی ها بر عهده علی پروین بود.

تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت های آسیا 1992 که میزبانی خودشان هم برگزار می شد با تیم کشورمان همگروه بود و در بازی رو در رو با ما توانستند با نتیجه یک بر صفر پیروز شوند. تیم کشورمان در این دوره از جام ملت ها از گروه خود برای اولین بار و آخرین بار صعود نکرد اما تیم ملی ژاپن در این مسابقات قهرمان شد.

نگاهی به تاریخچه دیدار های ایران و ژاپن

دهمین دیدار 2 تیم در چارچوب مقدماتی جام جهانی 1994 بود که تیم ملی ایران یک بر صفر به پیروزی رسید. بازی بعدی 2 تیم در مقدماتی جام جهانی 1998 برگزار شد که با برتری 3 بر 2 تیم ملی ژاپن همراه بود.

دوازدهمین رویارویی 2 تیم به جام ملت های آسیا 2004 باز می گردد، مسابقاتی که به میزبانی کشور چین برگزار شد و تیم ملی کشورمان به عنوان سوم رسید. دیدار تیم کشورمان و ژاپن در مرحله گروهی صفر صفر مساوی شد. تیم ژاپن قهرمان این مسابقات شد.

در مقدماتی جام جهانی 2006 توانستیم با 2 گل وحید هاشمیان ژاپنی ها را در استادیوم آزادی شکست دهیم اما در بازی برگشت همین رقابت ها 2 بر یک شکست خوردیم.

نگاهی به تاریخچه دیدار های ایران و ژاپن

آخرین دیدار 2 تیم در چارچوب یک دیدار دوستانه در سال 1394 برگزار شد که با نتیجه یک یک مساوی به اتمام رسید. سرمربی تیم ملی در یان بازی کارلوس کی روش بود و تک گل تیم ما را مهدی ترابی به ثمر رساند. این 2 تیم در سالهای 1378 و 1367، 2 دیدار دوستانه هم برگزار کردند که هر 2 بازی مساوی شد.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره/ خلیج فارس در انتظار حماسه مردان پارس

پیش‌بینی کاربران قطری درباره برنده بازی ایران - ژاپن

آشنایی با داور دیدار تیم ملی فوتبال ایران - ژاپن/ هموطنِ داور منفور استرالیایی و عاشق کارت زرد


انتهای پیام/

دیدار های قبلی تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.