سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی توجهی به توسعه پایدار عامل مشکلات در کشور است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بی توجهی به توسعه پایدار، عامل مشکلات در کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری استان با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکلات و کاستی‌های امروز کشور ناشی از غفلت و بی توجهی نسبت به توسعه پایدار است.

وی افزود: دستاورد‌ها و موفقیت‌های بسیاری در طول چهل سالگی انقلاب اسلامی کسب شده، اما از آنجا که در برخی حوزه‌ها به شاخص‌های توسعه پایدار توجه لازم نشده است، امروز با مشکلاتی در جامعه روبرو هستیم.

وی ادامه داد: حوزه آب، از بخشهایی که امروز مشکلاتی را بوجود آورده است و می‌طلبد با مدیریت صحیح منابع آب و سازگاری با خشکسالی از مشکلات این حوزه گذر کرد.

عباسی، کسب رضایتمندی مردم را مشروط به ارائه خدمات بهتر و بیشتر بیان و اضافه کرد: علیرغم خدمات بسیاری که به مردم ارائه شده، اما هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم و بر همین اساس می‌طلبد تا با همت و تلاش و مدیریت صحیح، شرایط را بیش از پیش مساعد کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به چالش‌های زیست محیطی استان اظهار داشت: خشکسالی و کاهش شدید منابع آب دو حوضه آبریز زاینده رود و کارون، ممنوعه شدن هر ۱۰ دشت اصلی استان و ایجاد چشمه‌های گرد و خاک، زوال حدود ۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان، وابستگی جوامع محلی به منابع طبیعی و نبود تجهیزات کافی از جمله این چالش‌هاست.

شهرام احمدی گفت: با این وجود با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح مرز مناطق حفاظت شده، احیای تالاب گندمان و تصویب سند آمایش سرزمین،  مهار این چالش‌ها پیگیری می‎شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با وجود یکهزار و ۴۰۰ گونه گیاهی و ۳۰۰ گونه جانوری، مناظر طبیعی بکر، تالاب‌ها و ذخیره گاه جهانی زیست کره، پارک ملی و ۵ منطقه حفاظت شده، از مناطق با ارزش کشور از نظر قابلیت‌های زیست محیطی به شمار می‌رود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شرکت در نشست شورای اداری، بازدید از تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان، منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، موزه تاریخ طبیعی و چند طرح و پروژه عمرانی در حوزه محیط زیست، از برنامه‌های سفر یک روزه عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ش

سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرکرد

برچسب ها: استانداری ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.