نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، خواستار توجه و رفع چالش‌های زیست محیطی در جانمایی‌های صنعتی در کشور شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ در نشست با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شرایط محیط زیست ایران در قبل و بعد از انقلاب، و دستاورد‌های نظام در این حوزه به مردم گزارش شود.

وی اظهار داشت: تا پیش از انقلاب اسلامی، توجهی به حوزه محیط زیست در کشور نمی‌شد و چهره شهر‌ها و روستا‌ها بی توجه به مسائل زیست محیطی بود.

نکونام تأکید کرد: علاوه بر دستاوردها، نقاط ضعف هم باید دیده و برای رفع آن اقدام شود.

وی در ادامه با بیان اهمیت بسیار بالا و نقش محیط زیست در زندگی مردم افزود: این موضوع باید با فرهنگ سازی و آموزش، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نکونام با اشاره به برخی جانمایی‌های نامناسب صنعتی و استقرار غیر کارشناسی کارخانجات در کشور، خواستار توجه و رفع چالش‌های زیست محیطی در این موارد شد.

وی افزود: این جانمایی‌ها به دلیل خشکسالی‌های موجود سبب معضلاتی در برخی مناطق شده است که باید با مطالبه و عزم ملی و جدی برای رفع آن تلاش کرد.

نکونام با اشاره به تذکرات مختلف مقام معظم رهبری به وزرا و دولت‌های مختلف در این زمینه گفت: برای رفع این کمبود‌ها باید گام‌های محکمی برداشت.

وی یادآور شد: وجود ترافیک هم گریبان گیر همه شهر‌ها از جمله شهرکرد شده است که برای رفع آن باید تصمیم جدی گرفته شود.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری هم  با بیان تلاش‌ها و اقدامات اثرگذاری صورت گرفته در بخش حفاظت محیط زیست در این استان گفت:  اخذ مجوز‌های محیط زیستی برای اجرای طرح‌های مختلف در استان، مورد تأکید قرار دارد.

شرکت در نشست شورای اداری، بازدید از تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان، منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، موزه تاریخ طبیعی و چند طرح و پروژه عمرانی در حوزه محیط زیست، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ش

سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار