سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشک شدن 600 قنات در خراسان جنوبی

خشکسالی‌ها سبب خشک شدن ۳۰ درصدی قنات‌های خراسان جنوبی شد و ۷۰ درصد باقیمانده هم آبدهی آنها کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ غلامی مدیر آب و خاک، امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:در طی سالیانی که خشکسالی بر استان حاکم است 30 درصد قنوات خراسان جنوبی خشک شده و 70 درصد باقیمانده هم کاهش دبی آب دارد.

وی افزود: از اعتبارات سال 96 و 97 تعداد 160 رشته قنات استان مرمت شده و برای امسال نیز مرمت 202 رشته قنات در دستور کار است.

مدیر آب و خاک، امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تعداد قنات‌های استان 6 هزار و 252 رشته قنات است که از ابتدی انقلاب تاکنون دو هزا رو 615 رشته قنات بازسازی و مرمت شده است.

غلامی بیان کرد: اعتبارات کشور در بخش قنوات امسال 69 میلیارد تومان است که سهم خراسان جنوبی 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است که به طور کامل تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: سرجمع اعتبارات امسال در بخش استانی، ملی و اعتباراتی که از مدیریت بحران برای قنوات استان در نظر گرفته شده 12 میلیارد و 300 میلیو ن تومان است که در بخش اعتبارات استانی از مبلغ دو میلیارد و 310 میلیون تومان یک میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیر آب و خاک، امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که عمده مصرفی آب قنات‌های استان در بخش کشاورزی است اظهار داشت: از محل اعتبارات مدیریت بحران استان برای قنوات امسال هیچ تخصیصی نداشته است.

انتهای پیام/ک

۳۰ درصد قنوات استان خراسان جنوبی خشک شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.