سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت:۱۱۰ طرح عمرانی برای عشایر استان در دست اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت:حسین پور سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت:۱۱۰ طرح عمرانی برای عشایر استان در دست اجرا است.

وی افزود:در صورت تأمین ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها، تا تیرماه سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح‌ها هستیم.

حسین پور گفت: راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و توربین‌های بادی، احداث راه‌های عشایری و بازسازی قنوات مناطق عشایری از جمله این طرح ها است.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی همچنین از بهره برداری فاز اول طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه، همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و افزود: طول مسیر این طرح ۸۵ کیلومتر است که برای فاز اول آن ۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل و بهره مندی ۶۲۰ خانوار عشایر از مزایای آن، ۷ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی گفت:راه اندازی مرکز پرورش شتر ۱۶ هکتاری در بشرویه نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.

حسین پور با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر استان از سال ۸۴ تاکنون افزود: اعطای ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای واحد‌های تولیدی عشایر و ایجاد اشتغال برای آنان، احداث ۱۰ شرکت تعاونی عشایر، ۴۶ صندوق خرد زنان عشایر، ۶۰ هزار کیلومتر راه عشایری، ۴۹ هزار مترمکعب بند خاکی و ۲۰ هزار و ۵۷۰ مترمکعب انبار ذخیره علوفه، حفر و بهسازی ۴۴۰ حلقه قنات و چشمه، برقراری بیمه اجتماعی برای ۱۰ درصد جمعیت عشایر، و بیمه کردن یک میلیون و ۴۷۳ هزار رأس دام عشایر از جمله این خدمات است.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت:۱۵ هزار خانوار عشایر در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که ۷ درصد جامعه عشایری کشور را تشکیل می‌دهد و ۸۰ درصد این افراد در مناطق صفر مرزی استان سکونت دارند.

انتهای پیام/غ

طرح های عمرانی عشایر استان نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار

برچسب ها: امور عشایر ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.