سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صابونچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توانمندسازی افراد از وقوع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: توانمندسازی جوانان در زمینه مهارت‌های کاربردی از وقوع انواع آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: پرداختن مستقیم به معلول کار بهینه‌ای نیست و مشکل‌گشا نخواهد بود. ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی دستگاه اصلی نیستیم و کاری که می‌توانیم انجام دهیم، آموزش برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، ترویج روحیه کار داوطلبی و مفاهیم انسان دوستانه است.

وی افزود: مطالعات متعددی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته که به نتایج خوبی هم رسیده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به توانمندسازی افراد گفت: ما سعی در توانمندسازی افراد داریم، به طور مثال هدف از اجرای طرح پیمان کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد است.

وی افزود: میدان دادن به جوانان، افزایش میل مشارکت و حضور در اجتماع، بالا بردن مهارت زندگی و توانمندسازی در جهت کسب مهارت‌های کاربردی از عواملی هستند که می‌توانند از وقوع انواع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

صابونچی گفت: بیشتر آموزش‌ها از سنین پایین در دوران کودکی، نوجوانی تا دانشجویی برای توانمندسازی افراد و کاهش زمینه گرایش آن‌ها به انواع آسیب‌ها داده می‌شود.


بیشتر بخوانید: برگزاری نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه روانشناختی در بلایا 


رئیس سازمان جوانان در خصوص حمایت روانی امدادگران گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با همکاری معاونت بهداشت و درمان برای حمایت روانی از امدادگرانی که در سوانح و حوادث فعالیت دارند، برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است.

وی افزود: در حوزه سلامت و روان تجربه کمی داریم و با همکاری‌های مراکز تخصصی، دانشگاه‌ها و گروه‌های دیگر برای حمایت روانی از عموم مردم، آسیب دیدگان و امدادگران گام‌های موثری را بر داشته‌ایم.

انتهای پیام/

ضرورت توانمندسازی جوانان برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.