سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرفی: ورزش جانبازان و معلولین بعد از انقلاب تاسیس شد

دبیر کل کمیته پارالمپیک گفت: ما پیش ازانقلاب ورزش جانبازان و معلولین  در کشور نداشتیم و بعد از انقلاب بود که جامعه هدف ما را به ورزش سوق داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اشرفی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در  حاشیه  سلسله نشست‌های بازخوانی چهل سال ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما پیش از انقلاب ورزش جانبازان و معلولین  در کشور نداشتیم و بعد از انقلاب بود که جامعه هدف ما را به ورزش سوق داد. به هر حال می‌توانیم  این مقایسه را در بعد بین المللی انجام بدهیم  که بعد از گذشت ٤٠سال چه عملکردی در ورزش جانبازان و معلولین داشتیم،

او بیان کرد: فدراسیون جانبازان و معلولین سال ٥٨ افتتاح شد و رشته های ورزشی در سال ٥٩ به طور جدی پیگیری شد و در اوج جنگ ما در این ورزش به طور جدی کار می‌کردیم و رئیس کمیته ملی پارالمپیک در سال 77 به ایران سفر کرد.

در حال حاضر ٢١ رشته ورزشی سازماندهی و یکی شدند و در هشت رشته ورزشی و با ۱۰ فدراسیون کار خودش را ادامه می‌دهد، ورزشکاران جانباز ومعلول از سال١٣٦٢ به مسابقات مختلف اعزام شدند و در طول ٤٠سال توانستیم ٢٨٥٨مدال طلا، نقره و برنز کسب کنیم. 


بیشتر بخوانید: 

 
 

انتهای پیام/ 

اظهارات دبیرکل پارالمپیک درباره وضعیت ورزش جانبازان و معلولین بعد از انقلاب 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.