سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن انبوه سازارن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رونق بازار مسکن با کوپنی کردن مصالح ساختمانی امکان پذیر نیست

پور حاجت گفت: طبق تجارب گذشته پرداخت تسهیلات سوبسیدی مصالح ساختمانی از سوی دولت برای کنترل بازار مسکن چندان موثر نیست.

فرشید پور‌حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه مداخله دولت در بازار ساخت و ساز مسکن چندان مناسب نیست گفت: تجربه در سال‌های گذشته نشان داده است که پرداخت تسهیلات سوبسیدی مصالح ساختمانی از سوی دولت برای کنترل بازار مسکن چندان موثر نبوده و نتوانسته است مانع افزایش قیمت در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: دولت برای بهبود وضعیت قیمت در بازار مسکن باید فضای کسب و کار را رونق ببخشد، زیرا که هم اکنون در بخش تولید این فضا مناسب نیست و ما با مشکلات بسیار زیادی در حوزه قوانین مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید:اهداف حوزه مسکن محقق نشد/تعادل کافی در بازار عرضه و تقاضا وجود ندارد


دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه نتوانسته‌ایم آرامش روانی را طی یک سال گذشته به بازار مسکن تزریق کنیم، گفت: کوپنی شدن مصالح ساختمانی نمی‌تواند در حوزه تولید مسکن مناسب باشد و دولت باید روش‌های دیگری را برای کنترل قیمت‌ها در این بازار استفاده کند.

پور‌حاجت با بیان اینکه دریافت مالیات‌های مستقیم هزینه‌های بسیار زیادی را به بخش مسکن وارد می‌کند گفت: دولت باید با اصلاح قانون ساماندهی بازار مسکن بتواند فضای کسب و کار در بخش مسکن را متعادل کند و نقدینگی‌های سرگردان در اقتصاد کشور را به این بازار منتقل کند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور توضیح داد: دولت تا به امروز با بخش خصوصی برای بهبود فضای بازار مسکن جلسه‌ای برگزار نکرده این درحالی است که استفاده از سیاست‌های بخش خصوصی می‌تواند در جهت تقویت تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا نقش بسیار موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

 بهبود وضعیت بازار مسکن با رونق بخشی به فضای کسب و کار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.