سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور خبر داد؛

ذخیره ۳۰هزار تن سیب برای شب عید

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور گفت: ۳۰ هزار تن سیب از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و فارس برای تنظیم بازار شب عید در انبار‌ها ذخیره شده است.

صدرا علی‌اکبرخانی مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۳۰ هزار تن سیب از باغداران استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و فارس خریداری و  برای شب عید در انبار‌ها ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه این میزان سیب بنا به درخواست هر استان به انبار‌های سازمان تعاون روستایی استان‌ها ارسال شده و اکنون در انبار‌ها موجود است، افزود: این سیب‌ها از مجرای شبکه تعاونی کشور برای تنطیم قیمت میوه شب عید امسال توزیع می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور گفت: کمیته راهبردی تنظیم بازار هر استان قیمت هر کیلوگرم سیب را برای عرضه در شب عید مشخص می‌کند.

صدرا علی‌اکبرخانی با بیان اینکه ذخیره سازی ۳۰ هراز تن مرکبات برای تنظیم بازار شب عید نیز از مدت ها قبل آغاز شده است، افزود: شرائط خرید مرکبات نیز عالی است و روزانه هزار تن مرکبات از باغداران مازندرانی خریداری و به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: ذخیره سازی مرکبات نیز تا پایان بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور با بیان اینکه مشکلی در حمل و نقل مرکبات به هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد، افزود: توزیع میوه شب عید در کشور از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

علی‌اکبرخانی ابراز امیدواری کرد با توجه به مناسب بودن حجم ذخیره سازی و کیفیت مناسب میوه برای انبارداری، مردم شب عید امسال دغدغه میوه را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ک


پایان ذخیره سازی سیب در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.