سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: تامین غذای میلیون‌ها انسان گرسنه در یمن با تهدید مواجه است

­طبق گزارش سازمان ملل، سیلو‌های گندم در شهر حدیده در یمن بر اثر آتش سوزی ایجاد شده از حمله خمپاره‌ای آسیب دیده اند و این موضوع تامین غذای میلیون‌ها انسان گرسنه را با تهدید مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ­طبق گزارش سازمان ملل، سیلو‌های گندم در شهر حدیده در یمن بر اثر آتش سوزی ایجاد شده از حمله خمپاره‌ای آسیب دیده اند و این موضوع تامین غذای میلیون‌ها انسان گرسنه را با تهدید مواجه کرده است.

این آتش سوزی به دو سیلو در تاسیسات حبوبات رد سی میلز (Red Sea Mills) که ۵۱ هزار تن از گندم برنامه جهانی غذا را نگه داری می‌کند آسیب رساند، مقداری که فقط برای تامین غذای یک ماه ۳.۷ میلیون نفر در یمن کافی است.

استفان اندرسون، مدیر برنامه جهانی غذا در یمن با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: «برنامه جهانی غذا نیاز دارد تا فورا به این سیلو‌ها دسترسی پیدا کند. تا ما بتوانیم از میزان آسیب‌ها ارزیابی داشته باشیم و گندم سالم این سیلو‌ها را به مناطقی از یمن که محتاج آن هستند، منتقل کنم.»

این در حالی است که به دلیل ادامه درگیری‌ها در بخش شرقی شهر حدیده، برنامه جهانی غذا از ماه سپتامبر نتوانسته است به این تاسیسات دسترسی داشته باشد.

بندر حدیده برای تامین غذای ۳۰ میلیون یمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیز گرانده، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در بیانیه روز جمعه اعلام کرد: «۲۵۰ هزار نفر از مردم یمن در شرایط فاجعه باری زندگی می‌کنند و اگر کمکی به آن‌ها نرسد، با گرسنگی مواجه می‌شوند. این اولین باری است که ما چنین شرایطی را می‌بینیم. ما به این گندم نیاز داریم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.