موهبتی افزود: در استحقاق سنجی ابتدا مشخص میشود که فرد چه کسی است و سپس اعتبار دفترچه بررسی شده و در مرحله بعد همپوشانی بیمهای را بررسی میکنند. در مرحله بعد بررسی میشود که فرد با کدام بیمه قرارداد دارد و آیا آن بیمارستان با بیمه مربوطه طرف قرارداد است یا خیر سپس موضوع «چه خدمتی» مطرح میشود.
وی بیان کرد: یکی از پروژههای سازمان بیمه سلامت در سال جاری، استقرار نظام نسخه الکترونیک در استان کرمان بود؛ تاکنون ۳۲۰ تجویز کننده نسخه، تمام آزمایشگاهها، داروخانهها و مراکز تصویربرداری به این سامانه متصل شدند.
موهبتی گفت: اگر فقط دفترچههای کاغذی بیمه حذف شوند، از انهدام ۱۰۰ هزار درخت جلوگیری میشود؛ الکترونیکی کردن خدمات به هر حال با مقاومتهایی مواجه است و از طرفی تغییر رفتار نیز به آسانی امکان پذیر نیست.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در راستای رفع همپوشانیهای بیمهای هم تفاهم نامهای بین سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد که در حال اجرای آن هستیم.
وی درباره اهمیت توجه به فناوری اطلاعات و سازمان الکترونیکی بیان کرد: در بسیاری از سازمانهای کشور، اداره آی تی وجود دارد، اما در سازمان بیمه سلامت برای استقرار سازمان الکترونیک، معاونت آی تی راه اندازی کردیم؛ از طرفی باید به نیروی انسانی آی تی نیز توجه کنیم و افرادی در حوزه فناوری اطلاعات به کار گرفته شوند که هوشمند باشند. در بحث فناوری اطلاعات باید به چالشهای مختلفی مثل فرآیندی، فنی و رفتاری موجود کشور توجه کرد.
انتهای پیام/