سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد :

باید به سمت طرح آمایش استان قدم برداریم

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه باید به سمت طرح ‌هایی برویم که پشتوانه کارشناسی دارد ،گفت : باید به سمت طرح‌های فرادست قدم برداریم و مهم‌ترین این طرح‌ها ، طرح آمایش استان است .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله غلامی سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: امروز در شرایطی که رکورد حاکم بر اقتصاد کشور از یک سو و تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی و فشار بی‌امان به بسیاری از کشورهای جهان برای محدود کردن روابط اقتصادی با ایران از سوی دیگر، ما را کندتر کرده ، وظیفه اصلی متوجه کسانی است که در این نظام مسئولیت تقبل می‌کنند.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان ، بیان کرد: باید بتوانیم با همدلی و همکاری با دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی نیروها را داشته باشیم و بتوانیم از سد و موانعی که وجود دارد، بگذریم؛ به دنبال آن هستم در وظیفه جدیدی که هستم این هماهنگی و همدلی را با تمامی دستگاه‌ها برقرار کنیم تا در رسیدن به اهداف‌مان قدم برداریم.

وی ادامه داد: دو مولفه اصلی را در نظر داریم و ابتدا تلاش می‌کنیم در چهارچوب قوانین قدم برداریم و همچنین از قوانین و تبصره‌ها به طوری تفسیر کنیم تا بتوانیم به اهداف‌مان برسیم.

به سمت طرح ‌های با پشتوانه کارشناسی برویم

غلامی اضافه کرد: همچنین باید به سمت طرح ‌هایی برویم که پشتوانه کارشناسی دارد و در این راستا باید به سمت طرح‌های فرادست قدم برداریم و مهم‌ترین این طرح‌ها ، طرح آمایش استان است و باید سایر طرح‌ها هم حول این طرح حرکت کند تا بتوانیم صنایع با آب‌بری کمتر داشته باشیم.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان مطرح کرد: گردشگری استان یکی از محورهایی است که در این طرح به آن پرداخته شده است و باید طوری عمل کنیم که بتوانیم این ظرفیت را بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل آب استان دغدغه همه مدیران است، عنوان کرد: آب استان اگر حل نشود، مسائل توسعه، اشتغال، فرهنگی و ... حل نمی‌شود و جزو طرح های اصلی ماست.

غلامی بیان کرد: در مدتی که در اداره کل حضور داشتم، تلاش کردم در استانی که در مرکز کشور قرار دارد و در مسیر محورهای شمال-جنوب و شرق-غرب قرار دارد و بیشترین سهم حمل بار و مسافر دارد، با عنایت به هم‌جواری با 9 استان دیگر در راستای حل کردن نیازهای استان قدم برداریم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد: مسکن موضوع مهم استان بود و یکی از این محورها طرح ‌های باقی مانده از دهه 60 و 70 بود که با مشکل روبرو شده بودند؛ مسکن مهر که با حجم 220 هزار واحد در استان معادل 10 درصد کشور بود، مشکل دیگر ما بود که راهکارهایی را در استان برای آن تدوین کردیم.

مشکل‌ 28 ساله 8 تعاونی‌ مسکن‌حل شده است

وی اذعان کرد: امروز مشکل‌ تعاونی‌های مسکن 8 گانه‌ای که 28 سال معطل مانده بود ، حل شده است ؛ از سال 70 مردم در منظریه خمینی‌شهر دچار بلاتکلیفی بودند ولی با جلسات و مجوزاتی که گرفتیم ، مشکل را حل کردیم.

غلامی بیان داشت: برای تحویل سایت‌های مسکن مهر به شهرداری‌ها برنامه‌ای را تدوین کردیم که این برنامه تبدیل به شیوه‌ای برای کل کشور شد؛ همچنین یگان حفاظت را برای حفظ و حراست اراضی در استان تشکیل دادیم و بسیاری از حقوق از دست رفته وزارتخانه استیفا شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: دو آزادراه بزرگ در غرب و شرق در استان داشتیم؛ آزادراه شرق که از دهه 80 مسکوت مانده بود، مجدد فعال کردیم و طرح در طول 90 کیلومتر فعال است.

وی در مورد فعالیت‌هایش در بخش بزرگراهی تصریح کرد: هدف استان این بود که تمامی راه‌های اصلی اتصال مراکز شهرستان‌ها به مرکز استان به صورت بزرگراه شود و این هدف به جز سه یا چهار شهرستان که در دست اقدام است، انجام شده است.

غلامی ادامه داد: دوخطه کردن راه‌آهن اصفهان-یزد و قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران در دستور کار داشتیم؛ همچنین توسعه فرودگاه را آغاز کرده‌ایم و باید پیگیری ویژه‌ای را با بخش نظامی برای توسعه فرودگاه در وسعت 400 هکتار انجام دهیم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: 107 شهر در استان داریم که برای 100 شهر طرح عالی ابلاغ کردیم و طرح‌های تفصیلی شهرها را آغاز کردیم و بیش از 57 مورد مصوب داریم.

وی با بیان اینکه با 15 هزار هکتار بافت فرسوده‌ای که داریم، می‌توانیم سهم خوبی از بودجه را برای اصلاح آن جذب کنیم ، افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خوبی از اداره کل راه و شهرسازی جدا شد و بدون مشکل در حال فعالیت است و جزو اولین‌ استان‌هایی بودیم که این کار را انجام دادیم.

غلامی اذعان کرد: بیش از 3500 مصوبه در 3 و نیم سال گذشته داشتیم که اکثرا در راستای اشتغال بوده است؛ مصوبه بیش از 200 نیروگاه‌های خورشیدی را دادیم که در حال حرکت به سمت عملیاتی شدن  است و ممکن است بخشی از این 3500 موردی مصوباتی بوده‌اند که با آن‌ها مخالفت شده‌ باشد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد: تمامی مصوبات پشتوانه کارشناسی داشته است و به دنبال آن بودیم که حقوق مردم را استیفا کنیم و با رانت و رانت‌خواری مبارزه کنیم ولی ممکن است با کمتر از 20 مورد آن مخالفت شده باشد.

وی در پایان گفت: حفظ و کرامت مسؤولانی که در این دوره قبول مسئولیت می‌کنند، باید حفظ شود و نباید توبیخ و توهین‌هایی که برای برخی از مدیران بوده است، تکرار شود تا کمتر سرخوردگی مدیران را داشته باشیم.

سیدحسن قاضی‌عسگر سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این برنامه اظهار کرد : یکی از بهترین نقاط قوت غلامی جانشین‌پروری است که به نحو احسن انجام داده و این که معاون او می‌تواند امروز این مسئولیت را بپذیرد، یعنی در زمان مدیریتش ، مدیرپروری انجام داده است.

وی افزود: امید است که مدیرکل جدید بتواند حداکثر طرح ‌ها را با کمترین قیمت تمام شده به اتمام برسانند و امیدوارم بتوانیم در کنار غلامی در استانداری مشکلی از معضلات استان حل کنیم.

اولویت استان حل و فصل مشکلات صنایع است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان مطرح کرد:  اولویت ما حل و فصل مشکلات صنایعی است که به واسطه تحریم دچار مشکل شده‌اند و می‌خواهیم تغییر و تحولی در نظام اداری استان ایجاد کنیم و بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم تا کسب و کار ایران را بهبود بخشیم؛ شاخصی که عقب‌گرد داشته است و همه مدیران باید در راستای کاهش بروکراسی اداری برنامه‌ریزی کنند تا سرمایه‌گذاران با حداقل وقت بتوانند کار خود را آغاز کنند.

حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در پایان این جلسه اظهار کرد: استان اصفهان خاستگاه میراث فرهنگی و تاریخی است و همچنین به علت موقعیت آن نقش موثری در حمل بار و مسافر کشور دارد و خاستگاه صنایع بزرگ است.

وی درباره برنامه‌هایش در دوره تصدی‌گری در این پست ، گفت:  پیگیری ویژه برنامه‌های وزارتخانه و اهتمام به مدیریت منابع انسانی از برنامه‌های من در این اداره است.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : تکمیل طرح مسکن مهر اصفهان که پیشرو در کل کشور است ، برنامه داریم و برنامه‌ریزی شده پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته شود؛ همچنین 160 هزار واحد مسکن شهری در دستور کار بوده که 147 هزار واحد تکمیل شده است.

امیرخانی بیان کرد: باتوجه به بافت‌های قدیمی و تاریخی در استان شروع عملیات احیا در سطح استان با اعطا تسهیلات و باهمکاری مردم آغاز شده است.

بهره‌برداری از آزادراه شرق تا سال 99  

 وی اذعان کرد: برای تردد ایمن مسافران به دنبال احداث آزادراه‌های بیشتری در استان هستیم و آزادراه شرق که در سال 95 کلنگ‌زنی شد، امید است 64 کیلومتر آن در سال آینده و کل 94 کیلومتر تا سال 99  به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پیگیر آزادراه اصفهان-فلاورجان-نجف‌آباد هستیم تا با عقد قرارداد با سرمایه‌گذار این طرح را آغاز کنیم؛ همچنین برای تکمیل طرح آزادراه اصفهان به شیراز که 116 کیلومتر آن در استان اصفهان است، با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شدیم و امیدواریم در اوایل سال جدید قرارداد آن را منعقد کنیم.

امیرخانی با بیان اینکه مطالعات خوبی در اتصال راه روستایی انجام شده، مطرح کرد: در تکمیل ساختمان‌های اداری برنامه داریم و یک ساختمان فرمانداری را آغاز کرده‌ایم.

در پایان این مراسم با حکم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی حمیدرضا امیرخانی به عنوان مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی استان اصفهان معرفی و از زحمات 3 و نیم ساله حجت‌الله غلامی که عهده‌دار این سمت بود، تقدیر شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.