سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

آموزش سواد مالی برای دانش آموزان در دستور کار باشد

استاندار قزوین گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را با مفاهیم سواد مالی و مهارت‌های بازار سرمایه آشنا کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: باید جمعیت دانش آموزی که هنوز به رفتار‌های اداری عادت نکرده اند با فرهنگ اقتصاد و سایر امور آشنا شوند و مشارکت در سرمایه گداری تولید و بورس را یاد بگیرند.

زاهدی افزود: به همین منظور آموزش و پرورش باید آموزش‌های عمومی دانش آموزان را با مفاهیم سواد مالی و مهارت‌های بازار سرمایه آمیخته کند و این موضوع در جامعه آماری دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: در آموزش عمومی مسئولیت با آموزش و پرورش است، اما در آموزش‌های تخصصی باید سراغ افراد متخصص و ماهر برویم و در این میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید نقش بیشتری بر عهده گیرد.

استاندار در ادامه گفت:: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که مردم عادت کرده اند فقط سرمایه خود را در بانک به امانت بسپارند و سود دریافت کنند در حالی که روش‌های دیگری هم برای این سود گرفتن وجود دارد که کمتر به آن پرداخته ایم.

وی افزود: بسیاری از مردم بویژه جوانان ما با اهمیت و مزایای بورس و سهام آشنا نیستند و به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی کرده ایم.

استاندار تاکید کرد که تامین منابع مالی در بخش تولید نباید فقط به بانک محدود شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین هم در این نشست گفت: در شرایط سخت اقتصادی که دشمن می‌خواهد ما درگیر امور جاری باشیم، داشتن سواد مالی در حوزه اقتصادی مهم است.

کشاورز گفت:: نبود سواد مالی موجب شده است تا در شرایطی که حجم نقدینگی در کشور بالاست و اوضاع اقتصادی به واحد‌های تولید آسیب می‌رساند نتوانیم با یک روش علمی و درست دنبال منابع دیگر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نقدینگی به سمت واحد‌های تولیدی هدایت شود، گفت:: در حال حاضر ۹۲ درصد از منابع مالی تولیدکنندگان از بانک‌ها تامین می‌شود و این وابستگی آسیب زا است..

مهرآور کارشناس بازار سرمایه هم در این نشست گفت: مشارکت فرزندان در فرآیند‌های اقتصادی، آموزش از دوران تحصیل و افزایش سواد مالی در بین خانواده‌ها از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه اقشار اجتماعی قرار گیرد.

مهرآور افزود: ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و ارتباط مناسب با بورس کالا می‌تواند منابع مادی و مالی را به سمت جریان‌های درست هدایت کند.

مهرآورگفت: شناسایی شرکت‌های سودآور، جذب سرمایه‌های خرد و‌کلان، افزایش سطح اشتغال استان، ایجاد زیرساخت‌های دارایی مولد و ساختن زیربنای علمی برای دانش آموزان به عنوان نیاز اصلی جامعه امروز شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ک

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
عالی هست بایستی از این مدیر تشکر گردد