سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

مرحله نخست عملیات واکسیناسیون فلج اطفال از امروز در سیستان و بلوچستان برای تمام کودکان ایرانی و غیر ایرانی زیر پنج سال این استان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،زنگنه معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال همانند سال‌های قبل امسال نیز در مرحله نخست از امروز تا نهم بهمن و مرحله دوم از چهارم تا هفتم اسفندماه در سراسر سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر مهدی زنگنه افزود: امسال نیز ۴۶۵ هزار کودک ایرانی و اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی گفت: ۲ هزار و ۹۲۲ تیم ۲ نفره کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال به صورت اکتیو و خانه به خانه است، مردم باید همکاری بیشتری داشته باشند تا این طرح به بهترین نحو انجام شود و تمام کودکان این واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: با وجود اینکه از سال ۷۹ هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده، اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/پ

بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.