معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال از امروز در استان برای تمام کودکان ایرانی و غیر ایرانی آغاز شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:مرحله دوم این طرح که از امروز در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز شده تا ۲۱ فروردین ادامه دارد.

طباطبایی افزود: پیش بینی می‌شود ۴۴۶ هزار کودک زیر پنج سال در سراسر این استان در این طرح قطره فلج اطفال دریافت کنند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح خانه به خانه است و افزون بر ۲ هزار و ۹۰۰ تیم از کارشناسان بهداشتی به همراه داوطلبان سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان (دانشگاه علوم پزشکی زابل، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان) برای اجرای عملیات واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال به درب منازل مردم در همه مناطق شهری و روستایی مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: تمامی کودکان زیر ۵ سال حاضر و ساکن در سیستان و بلوچستان چه ایرانی و یا غیر ایرانی باید قطره فلج اطفال دریافت کنند.

دکتر طباطبایی از مردم استان خواست انجام واکسیناسیون فلج اطفال را جدی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که کودک زیر پنج سال دارند اگر در زمان مراجعه تیم‌های سلامت در منزل حضور نداشتند حتما به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: مرحله نخست عملیات واکسیناسیون فلج اطفال از پنجم تا هشتم اسفند ۹۶ در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

طباطبایی اظهار داشت: جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری‌ها قرار دارند، همواره اولویت مسئولان بهداشتی درمانی کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه از سال ۷۹ هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است؛ اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: بیماری ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار