سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تفت خبر داد:

بهره برداری ۱۲۲ پروژه‌ عمرانی در دهه فجر

فرماندار تفت گفت: یک صدو بیست و دو پروژه‌ عمرانی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد محامدی فرماندار تفت در نشست فرمانداران استان یزد، گفت: ۱۲۲ پروژه‌ی عمرانی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی ۵ مگابایتی در نیر با اشتغال ۱۰ نفر و ۴ هزار یورو سرمایه، کشتارگاه و صنایع بسته بندی با ۲۵ نفر اشتغالزایی، پروژه‌ی بلوار آیت الله خامنه‌ای با ۵ میلیارد تومان ، زمین چمن مصنوعی ده بالا و ۶ زمین چمن ، بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی با بیش از یک میلیارد پروژه‌ی گازرسانی به شیرکوه، و طرح آبرسانی برای  ۷۰ روستای شهرستان  در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

فرماندار تفت گفت: ۸۵ درصد از مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار این گازرسانی شده و ۱۵ درصد  از آن در دهه فجر گازرسانی آن‌ها به بهره برداری می رسد.

اجرای ۴۶۸ برنامه در دهه فجر در تفت

محامدی  با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در ایام الله فجر در تفت گفت:  جشنواره استانی قصه‌گویی چله انقلاب ،جشنواره فجر در روستا‌ها، مسابقات فرهنگی و‌ ورزشی، نمایشگاه دستاورد‌های جهاد کشاورزی،  ساخت بازارچه صنایع دستی و گردشگری با یک و نیم میلیارد تومان هزینه از برنامه های دهه فجر در این شهرستان است.

وی گفت: ایجاد ۴ مخزن آب، ۷ ناحیه صنعتی، فعالیت ۱۰۷ واحد تولیدی کوچ و بزرگ و هزار و ۱۸ واحد صنفی و صنعتی، ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت در شهرستان ، ۱۱۳ مدرسه فعال و ۳ مرکز آموزش عالی که ۴ هزار دانش آموز و ۳ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند از جمله برنامه‌هایی است که بعد از انقلاب انجام شده است.

محامدی ادامه اد: دو بیمارستان با ظرفیت ۲۲۵ تخت و ۶۸ خانه بهداشت و دو درمانگاه شبانه‌روزی در شهرستان تفت فعالیت دارند.

وی افزود: شهرستان تفت یکی از شهرستان‌های برجسته در خوره گردشگری است و ۶۰ درصد شهروندان در روستا‌ها و ۴۰ درصد جمعیت ۴۵ هزار نفری شهرستان در شهر تفت و نیر ساکن هستند.

فرماندار تفت گفت: شهرستان تفت دارای بیش از ۱۰۰ اثر ملی و تاریخی یکی از چهارده شهر گردشگری است. 

ثبت مراسم ملی نخل برداری عاشورا، مرمت ۲۰ خانه تاریخی در قالب خانه‌های مشارکتی، مرمت ۱۵۰ اثر تاریخی، ساخت دو هتل با ظرفیت ۱۳۴ تخت از دیگر آثار این شهرستان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.