سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گونه بسیار کمیاب اردک مرمری در دام شکارچیان متخلف

شکارچیان متخلف شهرستان زهک اردک مرمری را که پس از سال‌ها در منطقه چاه نیمه ۳ رویت شده بود شکار کردند.

حامد شهرکی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت :شکارچیان متخلف زهک اردک مرمری را که پس از سال‌ها در منطقه چاه نیمه ۳ رویت شده بود شکار کردند.

شهرکی گفت: اردک مرمری شکار شده در چاه نیمه ۳ از گونه بسیار کمیاب منطقه هست و طی چند سال اخیر هیچ گونه گزارشی از مهاجرت آن به این منطقه نشده بود که متاسفانه با بی تدبیری و خودخواهی شکارچیان غیرمجاز منطقه مواجه گردید و شکار شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک ادامه داد: خوشبختانه متخلف مذکور توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک به همراه ادوات شکار و صید دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان گردید.

اردک مرمری (خوتکا مرمری) (نام علمی: Marmaronetta angustirostris) پرنده‌ای از تیرهٔ اردکیان است. این پرنده در گذشته در دسته پهنه‌چینان طبقه‌بندی می‌شد، ولی اکنون در اردک‌های غواص طبقه‌بندی می‌شود.

این پرنده بسیار آرام و بی صدا بوده و به صورت جفتی زندگی می‌کند. اردک مرمری در نیزار‌ها به لانه‌سازی پرداخته و در ارتفاع پایین پرواز می‌نماید.

نر و ماده تقریباً هم شکلند و فقط ماده‌ها کوچکتر از نر‌ها هستند. از مشخصات ظاهری این اردک‌ها کاکل سر آن هاست که به رنگ قهوه‌ای روشن بوده و نوک آن‌ها نیز بلند و باریک و سیاه است. تعداد ۱۲ تخم حاصل هر دوره تخم‌گذاری آن هاست و از گیاهان آبزی تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام/پ

دستگیری شکارچیان متخلف در زهک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.