سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان قاتل نامرئی در خانه‌های مردم مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۶ نفر امسال به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۳۶ نفر از ابتدای امسال تا ۵ بهمن ماه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال  که ۱۴ نفر بود، ۱۵۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۲۷ نفر از فوتی ناشی از گازگرفتگی در مازندران آقا و بقیه خانم بودند، افزود: با وجود هشدار‌های مکرر همچنان با افزایش رو به رشد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان مواجه هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهرستان‌های آمل با ۷ و نکا با ۵ بیشترین فوتی و شهرستان‌های سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی مسمومیت با گاز منواکسید کربن به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به  بومی بودن ۱۹ نفر از کل فوت شدگان افزود: پنج روز اول بهمن با ۸ مورد، آبان با ۷ مورد بیشترین فوتی در ماه به ثبت رسید بطوری که ماه‌های تیر، شهریور و مهر گزارشی از مسمومیت با گاز به ثبت نرسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: با توجه به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد لذا به هموطنان توصیه میشود ضمن استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن اتصالات و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و کنترل مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیارموثر باشد و رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کرین ایفا کنند.

انتهای پیام/ م

افزایش شمار مسمومیت با گاز در مازندران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.