وی با بیان اینکه تا سال ۹۶ مدیریت وقت شهرداری به طرح ترافیک نگاه درآمدی داشت، خاطرنشان کرد: از کل درآمد طرح ترافیک، ۲۰ درصد سهم مترو بود، ۴۰ درصد به حمل و نقل عمومی اختصاص مییافت و ۴۰ درصد باقی مانده به شهرداری داده میشد تا در قالب بودجه های جاری هزینه شود.
مشاور پورسیدآقایی افزود: این شرایط برای سال ۹۷ به میزان اندکی اصلاح شد و در لایحه طرح ترافیک جدید که در پایان سال ۹۶ ارائه شد، یکی از تغییرات این بود که مازاد درآمد طرح ترافیک در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ صرفا در حمل و نقل عمومی هزینه شود.
پیرحسین لو ادامه داد: امسال در جریان تصویب برنامه سوم توسعه شهرداری که از ابتدای سال ۹۸ قرار است اجرایی شود، معاونت حمل و نقل شهرداری پیشنهادهایی را از تصویب شورای شهر گذراند که بر اساس آنها سهم شهرداری از طرح ترافیک نیز به جای آنکه خرج مواردی همچون پرداخت حقوق و نظیر آن شود، صرفا باید در توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مسیرهای دوچرخه و مقابله با آلودگی هوا هزینه شود.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: در سال آینده طبق مصوبه شورای شهر قرار است، صندوق توسعه حمل و نقل عمومی و محیط زیست هم تشکیل شود که پس از آن، همه درآمدهای عوارضی که به تردد خودروهای شخصی بسته می شود، باید در حوزه کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل همگانی هزینه شود و امیدوارم که این تغییر رویکرد زمینه ساز بازگشت اعتماد به نهاد شهرداری شود.
انتهای پیام/