سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوست فرهنگی شرط اصلی طرح های توسعه ای

طرح‌های توسعه‌ای در استان باید دارای پیوست فرهنگی باشد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت :با بیان اینکه تمام طرح‌های توسعه‌ای در استان باید دارای پیوست فرهنگی باشد افزود: اگر قرار است در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، معادن و صنایع توسعه‌ای اتفاق بیفتد و یا طرح‌های توسعه‌ای ارائه شود این طرح‌ها باید دارای پیوست فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه پیوست‌های فرهنگی از بروز رفتارهای سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند افزود: در حوزه‌های اقتصادی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده و نیز نامگذاری سال‌ها با موضوع اقتصادی می‌تواند بهترین الگو و نمونه برای مسئولین این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سخت کوشی و قناعت از مهمترین ویژگی‌ها و خصایص اخلاقی مردم این منطقه است که ریشه در فرهنگ بالای مردم آن دارد بنابراین این ویژگی‌های فرهنگی باید به درستی احصاء و معرفی شود.

معتمدیان الگوسازی و معرفی سایر ظرفیت‌های فرهنگی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر متولیان امر در الگوسازی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی مردم تلاش کنند بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی مرتفع شده و یا مسیر برای رفع مشکلات هموارتر خواهد شد.

وی با تاکید بر احصاء مشکلات فرهنگی استان در حوزه فرهنگ عمومی و نیز آخرین وضعیت مصوبات جلسات قبل شورا از حیث اجرایی شدن، آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار این امر دبیرخانه باید برنامه‌های سال 98 شورای فرهنگ عمومی را نیز دسته بندی کرده و با برآورد اعتبارات مورد نیاز آنها را برای جلسه بعدی شورا ارائه کند.

استاندار خراسان جنوبی الگوسازی و معرفی سایر ظرفیت‌های فرهنگی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر متولیان امر در الگوسازی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی مردم تلاش کنند بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی مرتفع شده و یا مسیر برای رفع مشکلات هموارتر می‌شود.

وی با تاکید بر انجام اقدامات ایجابی در اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ بیان کرد: اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود نباید چهره‌ای ضد فرهنگی از این استان و متولیان امر نشان داده و احساسات مردم را خدشه‌دار کند.

معتمدیان، سیاست نظام را استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و ظرفیت‌های بی‌نظری که در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان وجود دارد گردشگری یکی از اضلاع مهم توسعه استان است.

وی به برخی مشکلات در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده تحول خوبی در حوزه گردشگری رخ داده و خصوصاً در حوزه‌های بوم گردی و صنایع دستی رونق مناسبی ایجاد شده از این رو نباید اجازه دهیم عده‌ای معدود با انجام برخی رفتارهای ضدارزشی، کلیت این موضوع مهم را تحت الشعاع قرار داده و احساسات دینی، اخلاقی و باورهای اعتقادی مردم عزیز استان را خدشه‌دار کنند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان و ظرفیت‌های گردشگری موجود لازم است که توسعه گردشگری، صنایع دستی و نیز بوم‌گردی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های ایجاد درآمد در روستاها و نقاط تاریخی و هدف گردشگری مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در زمینه تثبیت جمعیت و جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/ک

ظرفیت‌های فرهنگی خراسان جنوبی معرفی و الگوسازی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.