سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود چشمگیر سالمندان فاقد سرپرست در شهربابک

مدیر بوستان سالمندان شهرستان شهربابک گفت: حال حاضر در این شهرستان تعداد چشمگیری از افراد سالمند فاقد سرپرست هستند که از عوارض بیماری‌های جسمانی و روانی رنج می برند .

معصومه هاوشکی مدیر بوستان سالمندان شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در حاشیه جشن بوستان سالمندان که در محل کانون امام خمینی(ره) شهربابک برگزار شد، گفت: تعداد سالمندان شهربابک ۹ هزار و ۷۶۳ نفر است که حدود ۱۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود و این آمار در ۱۵ سال آینده به ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان شهربابک تعداد چشمگیری از افراد سالمند فاقد سرپرست هستند که از عوارض بیماری‌های جسمانی و روانی رنج میبرند بیان داشت: در برخی موارد به دلیل نداشتن تمکن مالی، استفاده از امکانات و خدمات تخصصی برای آنان مقدور نیست که این باعث زمین گیر شدن و مرگ زودرس سالمند می‌شود.

هاوشکی افزود: تعدادی از این عزیزان که در شهربابک هستند سرپرستی ندارند و پا به سن سالمندی گذاشته اند که یا اصلا ازدواج نکرده اند و یا ازدواج کرده و صاحب فرزندی نشده اند و برخی نیز از شرایط خانوادگی خوبی برخوردار نیستند که به ناچار به خانه‌ی سالمندان شهر‌ها و روستا‌های همجوار سپرده می‌شوند که این دوری و فاصله و غربت خود باعث مشکلات عدیده‌ی روحی و روانی و بار مالی اضافه‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت تقریبا ۶ هزار متر مربع واقع در روستای استبرق به منظور ساخت بوستان سالمندان با هدف نگهداری از افراد سالمند فاقد سرپرست به صورت پاره وقت و تمام وقت در نظر گرفته شده است، یادآورشد: هم اکنون فاز اول ساختمان با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع و با تعداد ۱۴ سوئیت با کمک‌های مردمی و افراد خیر و نیکوکار ساخته، تکمیل و آماده بهره برداری است.

هاوشکی اعلام کرد: درمانگاه بوستان سالمندان هم به منظور ارائه خدمات پزشکی، روانی و توانبخشی با زیربنای ۴۰۰ متر مربع فونداسیون و بتن ریزی آن انجام شده و قسمتی از حصارکشی محوطه هم انجام شده است.

وی اهداف ایجاد این مرکز را نگهداری و مراقبت از سالمندانی خواند که به دلایل شرایط فیزیکی و روانی امکان نگه داری آنان در خانواده مشکل است و پیشگیری از بیماری‌ها و تشخیص زودتر و درمان به موقع سالخوردگان دانست.

وی ارائه خدمات تخصصی که نیاز مبرم سالمندان است و رفع آن در توان خانواده‌ها نیست و همچنین تدارک سرگرمی‌های مناسب برای سالمندان و ایجاد اشتغالزایی پیوسته و قابل توسعه در مراحل ساخت و بهره برداری را از اهداف این مجموعه برشمرد.

مدیر بوستان سالمندان شهربابک با تأکید براینکه برای تحقق این اهداف و افتتاح و راه اندازی این مجموعه نیاز‌هایی وجود دارد، گفت: تجهیزات پزشکی، محوطه سازی و فضای سبز، کسب امتیاز برق و گاز و تجهیزات اتاق سالمندان از جمله کمبود‌ها و موارد مهمی است همچون گذشته یاری و کمک مردم خیر و نیکوکار را می‌طلبد.
انتهای پیام /ی

سالمندان ۱۰ درصد جمعیت شهربابک را تشکیل می‌دهند

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.