سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

نتایج ثبت و صدور مجوز پنجمین کمیسیون اسباب‌بازی اعلام شد/ تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

مهمترین اخبار حوزه ادبیات را با یک کلیک در زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته رخ داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

فراخوان هفتمین جشنواره ادبی «طریق جاوید»

فراخوان هفتمین دوره جشنواره سراسری ادبی «طریق جاوید» با محوریت هویت و خودباوری منتشر شد.

این جشنواره با هدف بسط و ترویج اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی برای رسیدن به استقلال همه جانبه و به منظور احیای هویت اسلامی در سه بخش شعر (کلاسیک، نو)، داستان کوتاه و خاطره‌نویسی برگزار می‌شود.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر را در هر بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. ۱۵ اسفند، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است و نتیجه اولیه انتخاب آثار هم ۲۵ فروردین سال آینده اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج پنجمین کمیسیون ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی

نتایج پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال۱۳۹۷ اعلام شد.در این نشست تعداد ۵۶ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت.

۵۵ پرونده درخواست ثبت و یک مورد خواستار مجوز تولید، از دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی را داشت.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب شد

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، مسعود اسعدی را به عنوان دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب کرد.

حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

ایوب دهقانکار از تعامل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت ارزی بانک مرکزی برای حذف ثبت سفارش گمرکی واردات کتاب و تخصیص ارز نیمایی در صورت ثبت سفارش خبر داد و گفت: هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۲/۱/۹۷ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و تبصره سه ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز، واردات کلیه کالا‌ها را ممنوع اعلام کرد.

عرصه برای تولید کتاب الکترونیک باز است

جشن انتشار صدمین کتاب صوتی سوره مهر،  در حوزه هنری با حضور عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، علی کاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال، امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک، میرطاهر مظلومی گوینده برگزار شد.

عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر در این مراسم با اشاره به اینکه در ۲ سالی که افتخار همکاری با انتشارات سوره مهر را داشتم، دوستان سوره مهر الکترونیک پرتلاش ظاهر شدند، گفت: دوستان در سوره مهر الکترونیک، جوان، مبتکر و خلاق بودند و تا حد زیادی به اهداف زیادی که ترسیم کرده بودند، رسیدند.

وی افزود: در شرایطی که تولید فیزیکی کتاب مشکلاتی دارد،عرصه برای کتاب الکترونیک باز است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.