سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان؛

حسن رستم زاده فرماندار جدید شهرستان مرزی آستارا

رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نخستین و مهمترین وظیفه فرماندار جدید آستارا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری در مراسم تکریم فرماندار پیشین و معارفه فرماندار جدید آستارا با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان گفت: شهرستان مرزی آستارا یکی از مناطق استراتژیک کشور به شمار می‌آید که پتانسیل‌های آن می‌تواند توسعه ملی و منطقه‌ای را به همراه آورد.

وی به فرهنگ و تمدن شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود:از اصلی‌ترین پیش نیاز برای پیشرفت در هر جامعه اصالت و توانمندی نیروی انسانی با پشتوانه فرهنگ و تمدن آن منطقه است که آستارا در این مقوله شهرستانی ممتاز محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از همه پیش نیاز‌های لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است، گفت:هدفگذاری تمامی فعالیت‌ها و خدمات در این شهرستان باید در محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: امروز وضعیت کشور به گونه‌ای است که شهرستان آستارا می‌تواند مایحتاج کشور را از طریق توسعه صادرات و واردات تامین کند و این مهم تنها با تدوین سیاست‌های پایدار و تلاش مضاعف تحقق پیدا می‌کند.

سالاری با بیان اینکه باید همزمان با توسعه حمل و نقل ریلی، در بخش جاده‌ای به محور رشت-آستارا و آستارا-اردبیل توجه ویژه‌ای داشته باشیم تصریح کرد: کیفیت جاده‌ای موضوعی مهم است که باید با جدیت دنبال شود، زیرا افزایش تردد و به دنبال آن رونق اقتصادی حاصل از ورود گردشگر را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطاری که امروز به آستارا وارد می‌شود فرصتی برای توسعه شهرستان آستارا و نیز کشور است و اگر در کنار این بار انداز شهرک صنعتی تاسیس شود تا ارزش افزوده‌ای به محصولات تجاری الحاق کند، مشاغلی جدیدی نیز ایجاد می‌شود و توسعه فضای کسب و کار محقق می‌گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید تمرکز تمامی مسئولان شهرستانی و استانی بر توسعه ابعاد و کارکرد‌های بندر آستارا باشند، افزود:اگر آزاد راه جمهوری آذربایجان به این قسمت متصل شود شاهد رشد مضاعف کارکرد‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به سوابق طولانی شهرستان آستارا در تجارت با کشور‌های حوزه قفقاز و آسیای میانه تصریح کرد: با ۲۴ ساعته شدن گمرک و احداث پایانه مرزی جدید می‌توان مبادلات اقتصادی با کشور‌های همسایه را افزایش داد و دولت نیز در شرایط کنونی به افزایش این مبادلات پیش از پیش نیاز دارد.

سالاری به مقوله گردشگری اشاره کرد و افزود:می توان معیشت مردم را با حفظ منابع طبیعی گره زد، به گونه‌ای که کنار حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست اشتغال بومی محلی را بسط و گسترش دهیم.

وی گفت: اگر بتوان حفاظت از محیط زیست را به شرط برهم نزدن تعادل به صاحبان مشاغل همسو با محیط زیست واگذار کنیم، در چارچوب این اقدام منافع عمومی ایجاد شده و همین وابستگی درآمد و معیشت مردم به منابع طبیعی موجب افزایش ضریب حفاظت محیط زیست می‌شود.

آمادگی داریم تا در مسائل توسعه محور شهرستان آستارا همچون تعریض گردنه حیران بارانداز ریلی رشت-آستارا و اتصال آن به کشور‌های همسایه را دنبال کنیم تا بستر‌های توسعه پایدار و افزایش کسب و کار گسترش یابد.

وی با تقدیر از تلاش‌های فرماندار پیشین آستارا از فرماندار جدید به عنوان نیروی جوان که سابقه کاری درخشانی دارد یاد کرد و گفت: رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اولین و مهمترین وظیفه فرماندار جدید آستارا است.

سالاری توجه به جوانگرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود:جوانان باید سهم بیشتری در مدیریت شهری آستارا داشته باشند.

استاندار گیلان در پایان اجرای و تکمیل پروژه‌های عمرانی را ضروری خواند و به دو مقوله استفاده از ظرفیت مردم و حفظ کرامت آن‌ها و بهره گیری از تجارب و هم افزایی با دیگر متخصصین برای توسعه آستارا تاکید کرد.

انتهای پیام/آ

فرماندار جدید آستارا معارفه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.