سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره‌ جنوبی اقدام هواپیما‌ی ژاپنی را «تحریک‌آمیز» خواند

در پی پرواز در ارتفاع پایین یک هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی بر فراز کشتی جنگی کره جنوبی، ارتش این کشور توکیو را متهم به «اقدام تحریک‌آمیزِ آشکار» کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، ارتش کره جنوبی ژاپن را متهم به «اقدام تحریک آمیز آشکار» کرد. یک هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی امروز (چهارشنبه) در ارتفاع پایین بر فراز یک کشتی جنگی کره جنوبی پرواز کرد.

ستاد مشترک نیرو‌های ارتش سئول در این خصوص گفت: هواپیمای مذکور در ارتفاع بین ۱۹۶ تا ۲۲۹ فوت از سطح آب در نزدیکی کشتی جنگی کره جنوبی در آب‌های جنوب غربی شبه‌جزیره کره پرواز می‌کرد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که مدت کمی از نزاع یک هفته‌ای میان نیرو‌های نظامی این دو کشور می‌گذرد. چندی پیش، توکیو ادعا کرد کشتی جنگی کره جنوبی رادار کنترل آتش خود را در ماه دسامبر بر روی یک هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی قفل کرده است. نظامیان کره جنوبی این اتهام را رد کردند و هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی را متهم کردند که در ارتفاعی پایین بر فراز یک کشتی جنگی کره جنوبی که در حال انجام عملیات نجات یک قایق ماهیگیری کره شمالی بود پرواز می‌کرد.

یک مقام ارشد کره جنوبی در این خصوص گفت: از اتفاق ماه دسامبر، چهارشنبه سومین بار بود که هواپیما‌های ژاپنی در ارتفاع پایین بر فراز کشتی‌های جنگی کره پرواز می‌کردند. هرچند بعید به نظر می‌رسد چنین برخورد‌هایی منجر به درگیری واقعی نظامی شود.

توکیو و سئول همکاری اقتصادی نزدیکی دارند و از متحدان مهم آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند؛ اما اخیرا به دلیل اختلاف در مسائل نظامی و تاریخی که به زمان جنگ این دو کشور بر‌می‌گردد روبط آن‌ها دچار تنش شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.