سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش پر رنگ اساتید معارف در نجات جوانان دانشگاهی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت:مدرس معارف اسلامی با مدرس سایر دروس متفاوت است چرا که تربیت عقل وتعلیم انسانی دانشجویان را نیز به عهده دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمع معاونین آموزشی و پژوهشی نهاد و مدیران گروه معارف دانشگاه‎ها در مشهد گفت: مولفه‌های یک تمدن به میزان تولید علمی آن بستگی دارد است و اگر ما میخواهیم تمدنی اسلامی برای مدیریت جهان ایجاد کنیم باید تولیدعلمی مبتنی بر مبانی اسلامی داشته باشیم.

رستمی افزود:رویکرد قطعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها آماده کردن لوازم مورد نیاز برای رسیدن به این رسالت است، باور من این است که مدرس معارف اسلامی با مدرس همه دروس متفاوت است چرا که تکلیفی فراتر از ارائه چند واحد درس را دارد و باید تربیت عقل وتعلیم انسانی دانشجویان را نیز به عهده داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: خوشبختانه انقلاب اسلامی فرصت ارائه محتوای صحیح و رفع شبهات در نظام آموزشی جمهوری اسلامی برای نسل بیدار جامعه را به ما داده است، پس باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در دورانی قرار داریم که فضای مجازی در یک افسارگسیختگی بی بدیل است و انواع مختلف داده‌ها و اطلاعات صحیح و غلط را دربرابر ذهن مخاطب قرار می‏دهد. با توجه به این که جامعه جوان دانشگاهی بیشترین تعامل را با این فضا دارد، تنهاترین ملجا و منبع تشخیص حق و باطل در دانشگاه‏ها اساتید دروس معارف خواهند بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: اساتید معارف باید برای نجات جوان دانشگاهی به محتوا و بیان محکم واستوار مسلح شوند و با ادبیاتی نوین به بیان صحیح معارف بپردازند.
 

انتهای پیام//م. ص
 
 

اساتید معارف برای نجات جوان دانشگاهی به محتوا و بیان محکم مسلح شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.