حال در جریان نمایشگاه دیترویت امسال، مدیران شرکت آمریکایی دوج خبر عجیب و غیرمنتظرهای را اعلام کردهاند. طی مصاحبههای انجام شده، دوج تایید کرده که ممکن است در این خودروی عضلانی و سنتی آمریکایی از یک موتور سبک و کمحجم به همراه یک موتور الکتریکی کمکی استفاده کند. همچنین گفته شده که پلتفرمی که برای نسل جدید دوج چلنجر طراحی شده، مناسب برای موتورهای سبکوزن بوده و وجود یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر به همراه موتور کمکی برقی میتواند نتیجه مثبتی دربر داشته باشد.
مدیران این شرکت گفتهاند که تکنولوژی به سمت جلو میرود و تا میانههای دهه ۲۰۲۰ میلادی جایی برای خودروهای سنگین وزن با موتورهای حجیم بنزینی باقی نمیماند. تکنولوژی جدید به ما کمک میکند که از شر اضافه وزن خودروهای این چنینی رها شویم و از پیشرانههای کارآمدتری استفاده کنیم. البته این موضوع تنها مختص شرکت دوج نیست بلکه فورد نیز قرار است خط تولید هیبریدی مدل اسپرت و عضلانی موستانگ را راهاندازی کند. در مقابل حتی کوروت نیز به عنوان اسپرتترین خودروی آمریکایی در نسخه موتور میانی قرار است از یک پیشرانه تلفیقی هیبریدی بهره ببرد. در صورت به حقیقت پیوستن ادعای شرکت دوج، این خودرو با قیمت پایهای در حدود ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه میشود.
بیشتر بخوانید: ادامه فراخوان ایربگهای شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفر
انتهای پیام/