سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

1689 روستای کردستان از نعمت برق برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: به یک هزار و 689 روستای استان برق رسانی شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان گفت: بخش عمده توسعه زیرساخت های صنعت برق در بخش شهری و روستایی بعد از انقلاب اتفاق افتاد که پیش از انقلاب فقط 6 روستای استان از نعمت برق بهره مند بودند که در حاشیه شهرها قرار داشتند.

وی نفوذ برق در جمعیت روستایی استان را 100 درصد اعلام کرد و افزود: جزو استان های معدودی هستیم که به تعداد قابل توجهی از روستاهای زیر 10 خانوار را نیز برق رسانی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: تعداد هفت روستا نیز که از شبکه سراسری دور بودند و شرایط سختی برای نیرو رسانی داشتند از طریق پنل های خورشیدی برق دار شدند.

لهونیان به نبود پست های فوق توزیع و انتقال برق در کردستان قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: تعداد پست های توزیع در استان در سال 57، 132 دستگاه و اکنون 13 هزار و 133 دستگاه ترانس است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۵ هزار و ۵۴۷ چراغ گازی در استان روشنایی معابر را تامین می کند، اضافه کرد: در حال حاضر 179 فیدر برق داریم که این رقم در اول انقلاب 17 مورد بود.

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.