سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام چلداوی :

تاثیر پذیری انقلاب اسلامی از حماسه حسینی غیرقابل انکار است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از حماسه حسینی غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام حمید چلداوی، استاد حوزه و دانشگاه در دوره ضمن خدمت بصیرت افزایی "آموزه‌های و مفاهیم اسلامی در حماسه حسینی" که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ویژه کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شد، با اشاره به عزم و اراده شیعیان در طول تاریخ در مبارزه با حاکمان ظالم، گفت: نقش و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) بسیار مهم و ارزشمند برشمرده می‌شود.

وی بیان داشت: آنچه در عاشورای سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد گرچه به ظاهر یک حادثه تاریخی است، اما حماسه‌ای عظیم و تکان دهنده بود که وجدان‌های خفته را بیدار کرد و خون رشادت و آگاهی را در رگ‌های امت اسلامی دوانید.

حجت الاسلام چلداوی تصریح کرد: در واقع عاشورا به مکتبی تبدیل شد که ستمدیدگان را بر ضد ظلم شورانید و از این رو ائمه علیهم السلام بر حادثه کربلا به عنوان برنامه‌ای تحول آفرین، احیاگر و بسیج کننده تاکید داشتند و همواره می‌کوشیدند تا آن را زنده و سازنده نگه دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه در عین حال انقلاب اسلامی ایران را در پیروی از این سرمشق‌ها یحسینی و متاثر از قیام امام حسین (ع) دانست و اذعان داشت: حرکت پر خروش راهپیمایی اربعین حسینی که ریشه در تاریخ اسلام دارد یکی از جلوه‌های وحدت بخش قیام امام حسین (ع) است.

وی «زیر بار ظلم نرفتن»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «تاکید بر انسانیت» و «ترویج اسلام ناب محمدی» را از مهم‌ترین سرفصل‌های قیام حسینی ذکر کرد و افزود: ندای امام حسین (ع) در امتداد تاریخ پس از یکهزار و ۴۰۰ سال هنوز هم شنیدنی است، ندایی که آزادیخواهان جهان را شیفته کرده و با خود همراه می‌کند.

انتهای پیام/گ

تاثیر مشهود حماسه حسینی بر انقلاب اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.