سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۳ مدرسه بوشهر کمتر از ۵ دانش آموز دارند

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳۳ مدرسه در این استان داریم که هر کدام کمتر از ۵ نفر دانش آموز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالناصر غلامی افزود: کوچک‌ترین مدرسه روستایی در دوراهک شهرستان دیر قرار دارد با یک دانش آموز و یک معلم.

وی بیان اینکه نزدیک به ۲۳۰ هزار دانش آموز در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این دانش آموزان در هزار و۴۸۳ آموزشگاه دولتی و هزار و دو آموزشگاه غیردولتی درس می‌خوانند و تعلیم و تربیت آنان را ۱۴ هزار و ۳۸۵ فرهنگی بر عهده دارند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین به این نکته اشاره کرد ۴۶ درصد کلاس‌های درس دوره ابتدایی، ۴۸ درصد کلاس‌های متوسطه اول و ۴۶ درصد کلاس‌های متوسطه دوم در استان هوشمند شده‌اند.

غلامی با اشاره به افزایش تعداد دانش آموز، تراکم دانش آموزی و بازنشستگی سالانه حدود ۷۰۰ نفری فرهنگیان یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید، راهی جز جذب نیروی جدید نداریم، زیرا نیروی انسانی کنونی و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان کمبود هزار نفری سال آینده را جبران نخواهد کرد.

وی به اجرای برنامه‌های پژوهشی در مدارس هم اشاره کرد و گفت: پارسال بیش از ۱۵۳ طرح اقدام پژوهی در مدارس استان انجام گرفت و همچنین ۱۹۰ فعالیت دانش آموزی در تولید محتوای الکترونیک داشتیم که موفقیت کشوری برای استان به دنبال داشت.

انتهای پیام/ک

هوشمندسازی ۴۶ درصد کلاس‌های درس استان بوشهر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.