وی، با اشاره به میزان بازرسیهای انجام شده در حوزههای مختلف بازار، بازرسیها و رسیدگی به تخلفات در بخشهای صنفی و غیر صنفی، افزود:این نظارت و بازرسیها زمینه سودجویی و سوء استفاده برخی فعالان اقتصادی را به نحو چشمگیری کاهش داده و در این راستا افزایش مشارکت مردمی را به همراه داشته است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گیلان، گفت: سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان آماده دریافت گزارشها و شکایت است و روند رو به رشد افزایش مشارکت مردمی، با دریافت ۱۰ هزارو ۶۴ مورد گزارش در ۹ ماه گذشته، نشان از اعتماد جامعه به فرایند نظارتی است.
محمد درویش کردار افزود: بازار از نقاط حساس و پراهمیت هر جامعه است، محلی که عموم مردم مستمراً با آن سر و کار داشته و با نوع رفتار خود، هم بر آن تاثیر گذاشته و هم از آن تاثیر میپذیرند، بنابراین رصد بازار و روند تغییرات و تحولات آن، همواره یکی از اولویتهای اساسی این معاونت است که بواسطه آن بسیاری از کمبودها و نارساییها موجود، به موقع به مراجع ذی ربط منعکس و برای رفع آن تدبیر میشود.
وی، وجود و تقویت یک نهاد ناظر و مشرف بر روند جاری اقتصادی بازار (جدا از بخش دولتی) را لازم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در این خصوص نقش اصناف، اتحادیههای صنفی و انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیش از پیش مهم است و باید نقش پررنگ تری از سوی تشکلهای مربوطه ایفا شد.
انتهای پیام/م.ع