سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا برای استرداد مدیر ارشد هوآوی، به کانادا درخواست رسمی ارائه می‌دهد

آمریکا اعلام کرد قصد دارد برای استرداد مدیر مالی ارشد هوآوی که متهم به «نقض تحریم‌های ایران» است، درخواست رسمی به دولت کانادا ارسال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا به دولت کانادا اعلام کرده است که قصد دارد با ارائه درخواستی رسمی، خواستار استرداد مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی شود. «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی چین، از سوی آمریکا متهم شده است که بانک‌های چند ملیتی را درباره معاملات با ایران گمراه کرده و آن‌ها را در معرض خطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار داده است.

روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» امروز (دوشنبه) گزارش داد «دیوید مک نوتون» سفیر کانادا در آمریکا، در مصاحبه‌ خود در این‌باره زمان ارسال درخواست رسمی برای استرداد را اعلام نکرد؛ اما سررسید آن تا ۳۰ ژانویه است.

هوآوی اعلام کرده است هیچ پاسخی به این اقدامات قضایی در حال انجام نمی‌دهد. مقامات قضایی آمریکا نیز در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

به دنبال اقدام یک ماه پیش اوتاوا مبنی بر بازداشت «منگ وانگ ژو» در کانادا، روابط میان پکن و اوتاوا دچار تنش شده است. «منگ وانگ ژو» اول دسامبر سال جاری میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در کانادا بازداشت شد. چندی بعد، منگ طی حکمی با قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

تنش‌ها میان چین و غرب در هفته‌های اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. این مسئله صف‌آرایی دیپلماتیک بی‌سابقه میان پکن و واشنگتن را به دنبال داشت. به گونه‌ای که در واکنش به این دستگیری، پکن دو شهروند کانادایی را بازداشت و یک نفر دیگر را به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.