سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت نخست‌وزیر انگلیس با برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برکسیت

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس ضمن مخالفت با همه‌پرسی دوم درباره طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا تاکید کرد همه‌پرسی دوم می‌تواند به شدت به انسجام اجتماعی انگلیس ضربه بزند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس ضمن مخالفت با همه‌پرسی دوم درباره طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا تاکید کرد همه‌پرسی دوم می‌تواند به شدت به انسجام اجتماعی انگلیس ضربه بزند.

نخست‌وزیر انگلیس در سخنانی در مجلس عوام این کشور درباره طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به طرح برکسیت گفت: «همه احزابی که تاکنون با ما مشارکت داشته اند و همچنین برخی از اعضای حزب مخالف، حمایت خود را از برگزاری همه‌پرسی دوم (درباره برکسیت) ابراز داشته اند. من از آن ترس دارم که همه‌پرسی دوم سبب شود رویه‌ای دشوار باب شود که می‌تواند عواقب جدی درباره نوع برخورد ما با همه‌پرسی ‌ها به همراه داشته باشد. کمترین اثر این کار می‌تواند این باشد که دست کسانی تقویت شود که می‌خواهند انگلستان را تجزیه کنند.»

وی افزود: «انجام این کار (همه‌پرسی دوم) مستلزم تمدید زمان ماده پنجاه است. به احتمال زیاد اعضای جدید در ماه مه وارد پارلمان اروپا خواهند شد. معتقدم هنوز توجه کافی به این مسئله نشده است که همه‌پرسی دوم می‌تواند به شدت به انسجام اجتماعی کشور ضربه بزند، زیرا سبب ضعیف شدن اعتقاد به دموکراسی کشورمان می‌شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.