صدراعظم آلمان اعلام کرد تمام تلاشش را می‌کند تا مطمئن شود انگلیس با دستیابی به یک توافق، اتحادیه اروپا را ترک می‌کند.

مرکل: وظیفه ما شکل دادن به فرایند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد تمام تلاشش را می‌کند تا مطمئن شود انگلیس با دستیابی به یک توافق، اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و لندن حتی پس از خروج، شریکی نزدیک برای این اتحادیه باقی می‌ماند.

مرکل حین حضور در جلسه حزب محافظه کاران در شهر شمالی روستوک گفت: من تا آخرین روز تلاش می‌کنم راه حلی برای توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیابم و پس از آن برای دستیابی به بهترین روابط میان دو کشور تلاش خواهم کرد.

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه به تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد، گفت: وظیفه ما شکل دادن به فرایند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپاست و حتی پس از اجرای برکسیت، بریتانیا یک شریک مهم برای ما خواهد بود.

مرکل روز گذشته، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را آسیبی به این اتحادیه توصیف کرده و خواستار کمتر شدن آسیب‌های ناشی از آن شده بود. او از انگلیس خواسته بود نحوه خروج از اتحادیه اروپا را توضیح دهد.

پارلمان انگلیس پانزدهم ژانویه طرح ترزا می‌برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا را با ۴۳۲ رأی مخالف در برابر ۲۰۲ رأی موافق رد کرد. این بزرگترین شکست ترزا می‌در طول دوران نخست‌وزیری‌اش بوده است. قرار بود انگلیس در تاریخ ۲۹ مارس رسما از اتحادیه اروپا جدا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار