سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار وزرای خارجه ژاپن و آمریکا پیش از دومین نشست ترامپ و کیم جونگ اون

وزارت خارجه ژاپن از دیدار وزرای خارجه این کشور و آمریکا پیش از دومین نشست میان رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در ماه فوریه خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ژاپن طی بیانیه‌ای اعلام کرد تارو کانو، وزیر امور خارجه ژاپن امروز دوشنبه طی تماس تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی اش توافق کردند پیش از برگزاری دومین اجلاس بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با هم دیدار کنند.

طبق این بیانیه، هر دو وزیر موافقت کردند تا در صورت فراهم بودن شرایط، در اواسط ماه فوریه پیشنهادهای خود را در خصوص نشست آتی بین سران واشنگتن و پیونگ یانگ ارائه دهند. مایک پمپئو همچنین در مورد نتایج دیدار ترامپ با نماینده کره شمالی به کونو توضیح داد.

گزارش شده است کونو و پمپئو در این گفتگوی تلفنی، آمادگی خود را برای حل سریع شهروندان ژاپنی که در کره شمالی زندانی هستند را اعلام کردند.

ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره عاری‌سازی شدن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای به توافق‌های اولیه دست یافتند. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد ترامپ تا پیش از پایان ماه فوریه برای دومین بار با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. جمعه گذشته، ترامپ در واشنگتن با کیم یونگ چول، نماینده کره شمالی در خصوص نشست آتی گفتگو کرد.

توکیو به دقت مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ را رصد می‌کند تا شرایط لازم برای بحث درباره سرنوشت شهروندان ژاپنی مفقود شده در کره شمالی را به دست آورد. مقامات این کشور مدعی هستند در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی، ۱۷ شهروند ژاپنی از سوی نیرو‌های امنیتی کره شمالی ربوده شده اند. این در حالی است که کره شمالی اعلام کرده از ۱۳ ژاپنی که در این کشور بازداشت شده اند ۵ نفر به ژاپن بازگشته و ۸ تن دیگر فوت شده اند.

خبرگزاری کیودو در سال گذشته گزارش داد که مقامات ارشد سازمان‌های اطلاعاتی ژاپن و کره شمالی از ۶ تا ۸ اکتبر مذاکرات محرمانه‌ای در مغولستان درباره مسئله ربوده شده گان ژاپنی برگزار کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.