یک منبع آگاه از ارسال نامه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه از ارسال نامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد.

ترامپ در حالی به کیم جونگ اون نامه داده است که سران دو کشور خود را برای دومین اجلاس آماده می‌کنند. این منبع اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا این نامه را هفته گذشته نوشت و به وسیله مقامات به دست کیم جونگ اون رساند.

ترامپ دو هفته قبل اعلام کرد نامه‌ای از رهبر کره شمالی دریافت کرده است. او پس از دریافت این نامه گفت بی صبرانه منتظر دومین نشست با رئیس کیم در آینده نه چندان دور است.

نخستین مذاکرات سطح بالای سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور برگزار شد. در این دیدار رهبر کره شمالی متعهد شد در صورت لغو تحریم‌های بین المللی، تلاش‌های خود را در جهت غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره به کار ببندد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دسامبر سال گذشته گفته بود دومین اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژانویه یا فوریه برگزار می‌شود. برخی رسانه‌های ژاپن نیز گزارش دادند نشست دوم دو کشور در ویتنام و اواسط ماه فوریه خواهد بود. در همین حال، برخی رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی قرار است طی گفتگوهایی که این هفته در واشنگتن برگزار می‌شود در مورد تاریخ و محل دقیق دور دوم مذاکرات بین سران دو کشور تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار