سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی اجرایی نمی‌شود/ تاکنون مجوزی برای هیچ مرکزی صادر نشده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی با توافق سرپرست وزارت بهداشت اجرایی نخواهد شد.

 حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه‌ای که اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با سرپرست وزارت بهداشت درباره موضوع خصوصی سازی آموزش پزشکی داشتند، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مخالف مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی هستند و وزارت بهداشت نیز اجرای این مصوبه را متوقف کرده است.

وی درباره راه‌اندازی یک موسسه بر اساس مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی در شیراز گفت: سرپرست وزارت بهداشت این موضوع را رد کرد و تا به حال مجوزی برای مرکز آموزش پزشکی خصوصی صادر نشده است و قرار شد که اجرای مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی  متوقف شود.

تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: ما نباید به سمتی برویم که جامعه را به دو قطب غنی و فقیر تقسیم کنیم و هر کس که توان مالی دارد بتواند تحصیل کند و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند از تحصیل باز بمانند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز بسیاری با کلاس‌های تقویتی، تست‌زنی و پول‌های کلانی که برای کلاس‌های کنکور هزینه می‌کنند وارد دانشگاه می‌شوند و فاصله طبقاتی بین شرکت کنندگان در آزمون وجود دارد و ما از این مسئله ناراضی هستیم.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که در مناطق محروم درس می‌خوانند نمی‌توانند رقابت عادلانه‌ای با ساکنان کلان‌شهرها که هزینه‌های آن چنانی برای کنکور می کنند، داشته باشند و به همین دلیل نباید آموزش‌ پزشکی خصوصی سازی شود زیرا در این صورت اجحاف در حق کسانی است که توان مالی مناسبی ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
برای آگاهی از نتایج چنین مصوباتی می توان به انچه بر سر رشته های مهندسی و انسانی امد را مرور کرد حال انکه حوزه بهداشت و درمان بعلت ارتباط مستقیم با سلامت مردم اوضاع را بحرانی تر میکند و با اینکار راه برای ورود افراد متمول و بدون استعداد لازم و بازماندن افراد بااستعداد فراهم میشد و عدم اطمینان خاطر مردم را درپی داشت
لطفا دوستان وزارت بهداشت بجای افزایش کمیت و دانشگااه خصوصی به فکر افزایش کیفیت آموزش و بالابردن مهارت های دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی باشن
سید
۱۱:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
با سلام و تشکر از خبرنگاران جوان
لازم است ابتدا از تشکلهای مختلف دانشجویی بویژه شورای صنفی دانشجویان که از همان ابتدا موضع جدی گرفتند و پیگیر بودند و از اساتید محترم کمال تشکر را داشته باشیم.
همچنین از آقای دکتر نمکی که اگرچه در ابتدای دوره کاری ایشان بود ولی متعهدانه پاسخ دادند و از کمیسیون محترم بهداشت مجلس که با این اقدام خود از سرخوردگی نخبگان و قشر محروم ولی مستعد جامعه و همچنین از به خطر افتادن سلامت مردم جلوگیری کرد کمال تشکر را داشته باشیم.
دانشجو
۲۲:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
واقعاً لازمه که از مسئولینی که اینچنین به فکر هستند تشکر کنم به ویژه اقای دکتر نمکی ، امیدوارم که هیچ وقت شاهد اینگونه تصمیمات خلق الساعه از سوی وزارت بهداشت نباشیم.
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
احسنت