سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان‌بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به زودی؛ اجرای استحقاق سنجی هویت در بخش‌های سرپایی

معاون درمان وزارت بهداشت درباره طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌ها توضیح داد.

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پروژه استحقاق سنجی در حوزه درمان، اظهار کرد: ایجاد عدالت در ارائه خدمات، دسترسی به اطلاعات به روز، حذف هزینه های اضافی، کاهش تخلفات بیمه‌ای، رفع هم پوشانی‌ها و مدیریت منابع مالی با توزیع و تخصیص اعتبارات نظام‌مند از مزایای اجرای پروژه استحقاق سنجی است.

وی افزود: در ابتدای سال جاری، برنامه استحقاق هویت درباره پرونده‌های بستری در تمامی بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت انجام شد، همچنین خدمات سرپایی بیمارستانی و کلینیک‌های ویژه از گام‌های بعدی استحقاق هویت بوده که با هماهنگی بیمه‌ها در حال انجام است. فازبعدی استحقاق سنجی، استحقاق سنجی خدمت است که با هدف تعیین نحوه سرویس دهی و تنظیم رفتار ارائه کنندگان خدمت انجام می‌شود.

جان بابایی ادامه داد: در این نوع استحقاق سنجی استفاده از راهنماهای بالینی (گایدلاین ها) یکی از معیارهای ارزیابی است. فاز بعدی رسیدگی الکترونیک به اسناد است که در آن نحوه خدمت دهی بیمارستان و کیفیت ارائه خدمت با تعیین چارچوب خدمت، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

 معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دولتی گفت: اکنون فاز استحقاق سنجی بخش‌های سرپایی مراکز درمانی دولتی را آغاز کرده‌ایم و تا پایان سال به طور کامل استقرار خواهد یافت.

وی ادامه داد: استحقاق سنجی هویت در تمام مراکز درمان دولتی در بخش‌های بستری انجام می‌شود؛ در واقع هویت بیمارانی که با دفترچه بیمه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، مشخص می‌شود و به این کار استحقاق هویت می‌گوییم.

جان‌بابایی با اشاره به طرح استحقاق سنجی هویت در بخش‌های سرپایی گفت: استحقاق سنجی هویت در بخش‌های سرپایی را به تمام مراکز درمانی دولتی ابلاغ کرده‌ایم و به زودی این طرح در تمام مراکز اجرایی می‌شود و طرح استحقاق هویت در مراکز سرپایی را به طور پایلوت در استان اصفهان آغاز کرده‌ایم.

معاون درمان وزرات بهداشت گفت: طرح استحقاق خدمت را در کرمان آغاز کرده‌ایم و در این طرح هنگامی که بیمار به مراکز مراجعه می‌کند استحقاق سنجی می‌شود و می تواند خدمت مورد نیاز خود را بگیرد یا نه، به عنوان مثال بیمار برای تصویربرداری MRI به بیمارستان مراجعه می‌کنند و استحقاق سنجی می‌شود و در صورت تایید می‌تواند خدمت بگیرد و تصویربرداری انجام شود و اگر به تازگی این تصویربرداری را انجام داده باشد نمی تواند این خدمات را بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.