سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشستی با روسای خانه‌های صنعت، معدن استان‌ها مطرح شد؛

آمادگی تفویض تصدی‌های قابل واگذاری به خانه‌های صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزیر صمت گفت: با همفکری روسای­­ خانه‌های صنعت، معدن، ​برخی از تصدی‌های قابل واگذاری وزارتخانه، تفویض می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،​­­ سعید زرندی در نشست با تعدادی از روسای خانه‌های صنعت، معدن استان‌ها که به منظور بررسی چگونگی تفویض اختیارات قابل واگذاری در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: با همفکری و تفاهم با روسای خانه‌های صنعت و معدن، برخی محور‌های قابل تفویض مشخص ­و به صورت آزمایشی در چند استان اجرایی می‌شود و پس­ از مدتی ­در همه ­­کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: معتقدیم بخش خصوصی و تشکل ها می‌توانند امور مهمی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را برعهده بگیرند.

زرندی تاکید کرد: سیاست گذاری باید توسط ذی نفعان اصلی صورت بگیرد و نهاد‌های واسطی مثل خانه صنعت و معدن می‌تواند در این راه، نقش مهمی ایفاء کند.

معاون طرح و برنامه وزیر ­صنعت، معدن و تجارت افزود: در همه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری ها، ​ نظرات بخش خصوصی به ویژه روسای خانه صنعت و معدن دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: آمـوزش واحد‌های صنعتی از موضوعات مهمی است که خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها می‌توانند در این خصوص نقش پر رنگتری داشته باشند.

زرندی با اشاره به رابطه خوب و منطقی خانه‌های صنعت و معدن با اتاق‌های بازرگانی افزود: در فرایند سیاست گذاری آمادگی کامل داریم با همفکری این دو تشکل بزرگ، همراه شویم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خانه‌های صنعت و معدن باید تقویت شوند و در این شرایط خاص اقتصادی که در کشور حاکم است با نگاه جدید، باید نقش آفرینی کنند.

در ایـن جلسـه تعـدادی از روسای خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها با ارائه گزارشی از اقدامات و توانمندی‌های موجود در این تشکل، آمادگی خود را برای قبول برخی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را اعلام کردند. همچنین مقرر شد موارد قابل و تفویض در کارگروهی بین خانه صنعت و معدن و وزارتخانه مشخص شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.