سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو، دایه مهربان تر از مادر؛

وقتی آمریکا در چهل سالگی انقلاب غول چراغ جادو می‌شود!

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا طی یک پیام توئیتری از مردم ایران خواست که با او درد دل کنند!

به گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که می خواهد با مردم ایران سخن بگوید. در این توئیت آمده است: «در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷ و در راستای  تعامل مستقیم با مردم ایران، وزیر امور خارجه مایک پمپئو به پرسش های شما در صفحات شبکه های اجتماعی USA dar Farsi   پاسخ می دهد. پرسش ها، امید ها و آرزوهایتان را برای آینده در زیر این پست بنویسید.»

با توجه به درخواست  پمپئو، برخی گروه‌ها مانند سلطنت طلبان، منافقین و تعدادی که خود را عضو گروهک «ری استارت» نامیده اند، او  را  در قامت  برآورده کننده  آرزوهای خود  تصور کرده و در صفحه وزیر خارجه آمریکا از خواسته هایشان نوشتند. اما همین افراد به قدری با هم اختلاف نظر داشتند که حتی در بیان آرزوهایشان در فضای مجازی هم کارشان به تنش و دعوا با یکدیگر کشید. برای مثال تعدادی تحت عنوان ری استارت خود را  مستحق رسیدن به قدرت می دانستند و در مقابل منافقین را در جایگاهی نمی دیدند که حق اظهار نظر داشته باشند. از طرف دیگر به نظر می رسد سلطنت طلبان هم در این وادی به دنبال بلیت یک طرفه ای به تهران برای ربع پهلوی هستند.


این اولین بار نیست که وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا  قصد صحبت مستقیم با مردم ایران را دارد. پیش از این هم در توئیت های خود به طور مستقیم مردم کشورمان  را مخاطب قرار داده‌ و در ادعاهایی بدون ارائه سند و مدرک،؛ اقدام به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران کرده بود.

همچنین  ۳۱ تیر  امسال در کتابخانه رونالد ریگان در شمال لس‌آنجلس  نشستی با عنوان «پشتیبانی از صدای ایرانیان»  برگزار شده  بود  و ایرانیان مقیم آمریکا هم به این نشست دعوت شده بودند. در این مراسم پمپئو رئیس سابق سازمان سیا با یادآوری سیاست دولت متبوعش در قبال ایران مدعی شد: «آرزوی دولت ترامپ همان آرزویی است که شما برای مردم ایران دارید، آرزویی که با تکیه بر نیروی الهی یک روز به حقیقت خواهد پیوست.»

وزیر خارجه دولت آمریکا ضمن انتقاد شدید از  مسئولان بلند پایه کشور در یک گستاخی بی شرمانه  گفته بود:  «نزدیک به ۴۰ سال دزدی از مردم ایران، اقدامات تروریستی در منطقه و  سرکوب بی‌رحمانه در داخل،  موجب شده حکومت ایران برای مردم کابوسی بیش نباشد».

او خطاب به مردم ایران گفت: «ایالات متحده صدای شما را می‌شنود، ایالات متحده از شما حمایت می‌کند، ایالات متحده با شماست و  آمریکا پشتیبان صدای فراموش‌شده مردم ایران است.»

اظهار دوستی و تلاش برای القای صمیمیت پمپئو با ملت ایران در حالی از طریق توئیت و سخنرانی ابزار شده که  پیش از این اعلام کرده بود  که آمریکا تلاش دارد تا فشار بی‌سابقه مالی به ایران وارد کند. او هشدار داده بود که اگر ایران مسیرش را  تغییر ندهد، «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه کشورمان وضع  می شود. در عین حال جای تعجب دارد که آمریکایی ها در حالی  ایران  را به دخالت و اظهار نظر  در امور داخلی برخی کشورها متهم می کنند که مقامات ایالات متحده بارها به صورت علنی و  در راستای ایجاد جدایی میان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداشته اند. تفرقه و ایجاد شکاف بین مردم و حکومت مستقر در یک کشور، ابزار و حربه جدیدی نیست  و در طول تاریخ واشنگتن به دفعات تلاش کرده است تا از طریق بازی با افکار عمومی و انجام تبلیغات گسترده علیه کشورمان به اهداف خود برسند.

دیپلماسی عمومی، ابزاری در دستان پمپئو برای بازی با کارت مردم

قدرت نرم و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی امروزه به یکی از محبوب ترین ابزار های نظام‌های سیاسی در عرصه روابط بین الملل تبدیل شده است. در همین راستا هم  بازیگران محیط بین المللی  با  بهره گیری از فضایی مجازی و قدرت نرم افزاری اهداف خود را پیش می برند، چراکه بهره برداری از  این نوع قدرت، آنها را قادر می‌سازد از تلفات مالی و جانی پرهیز کنند و افکار عمومی و ذهن ملت ها را هدف قرار داده و با خود همراه سازند.

می توان گفت دیپلماسی عمومی توانایی رخنه در جوامع خارجی با استفاده از ابزار سیاسی و شبه نظامی را دارد. در این میان فضای مجازی  بستری مطلوب برای این نفوذ را فراهم کرده‌ است.  در این نوع از دیپلماسی دیگر نباید انتظار رابطه ای رسمی و کانالیزه شده را داشت بلکه در این شکل  از ارتباطات جهانی یک طرفه قضیه دولت  رسمی است و طرف دیگر هم مردم عادی جامعه قرار دارند.

به صراحت می توان گفت که دیپلماسی عمومی ارتباطات معطوف به منافع ملی از طریق  رابطه با مردم خارج از مرزهاست. مسائلی از قبیل  اعزام دانشجو به خارج از کشور، پذیرش بورس‌های تحصیلی، ارتباط  میان فرهنگی، برگزاری انواع جشنوار‌های هنری و سیمنارها،  برنامه‌های صوتی و تصویری و در نهایت ایجاد سایت هایی که توانایی تاثیر گذاری بالایی را داشته باشند، همه در حوزه «دیپلماسی عمومی» تعریف می شود.

در دیپلماسی عمومی، سیاست خارجی یک کشور برای عامه مردم آشکار می شود و سیاست مدار سعی می کند مردم یک ملت و کشور را   دوست خود معرفی کند و با نفوذ بر نگرش‌ها و بینش‌های آنان، به طور زیر ساختی اهداف کلان خود را به پیش ببرد. در نتیجه این نوع از دیپلماسی معطوف به مخاطبان خارجی است و هسته اصلی آن ارتباط هدایت شده با افراد خارجی به منظور تاثیر گذاشتن بر افکارها آنها و سرانجام بر دولت آنهاست.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که پیش از این به عنوان  رئیس سازمان سیا  شناخته می شد و به همین دلیل هم  در امور براندازی  و ایجاد آشوب داخلی در سایر کشورها تجربه کمی ندارد، به صورت کاملا علنی تلاش می کند تا با برقراری ارتباط با مردم کشورمان و مخاطب قرار دادن مداوم آنها، این موضوع را القا کند که واشنگتن با ایرانیان مشکلی ندارد و تنها مسئله آمریکا با حکومت جمهوری اسلامی ایران  است. 

تلاش برای جدا  و متمایز کردن مردم، دور کردن آنها از اصول اساسی انقلاب اسلامی و نظام  به عنوان یک راهکار اساسی کاخ سفید  به خصوص پس از سال ۸۸ بیشتر قوت گرفته است؛ تاجایی که مشاوران و متفکران آمریکایی در چهل سالگی انقلاب اسلامی  به این نتیجه رسیده اند  که تنها راه رسیدن به هدفشان در منطقه و ایران، اختلاف افکنی بین مردم و نظام است. منفعت طلبی و رسیدن به  اهداف سودجویانه در ژنوم سیاست خارجی آمریکا تعریف شده است و به اصطلاح می توان گفت که هیچگاه سلامشان بی طمع نبوده است. اینکه مایک پمپئو به طور مداوم در سخنرانی های خود ملت ایران  را مخاطب قرار می دهد و به زعم خود برای آنها دلسوزی می کند، تنها می تواند در راستای اهداف سلطه طلبانه آمریکا قرار بگیرد.

تیغ تیز جنگ نرم آمریکا؛ از مصدق تا اعتماد عمومی مردم

در این میان عروسک‌های خیمه شب بازی آن سوی آبی، همیشه در میدان آمریکا علیه ایران بازی می‌کنند تا رویا‌های دور از انتظارشان را با قطار دشمنان نظام و انقلاب به ایستگاه واقعیت برسانند. می توان گفت تاریخچه دیپلماسی عمومی آمریکا در ایران به سال های آغازین جنگ سرد برمی گردد و این روند پس از  یازده سپتامبر قوت بیشتری گرفته است، چنانچه  دولت بوش از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای دیپلماسی عمومی خود در رابطه با ایران هزینه کرده بود. علاوه بر این  اوباما تنها در سال اول حضورش در کاخ سفید  ۵۰ میلیون دلار دیگر برای مقابله نرم با جمهوری اسلامی ایران از کنگره بودجه دریافت کرد و این  در حالی است که  هر ساله  در  بودجه آمریکا مبلغ نسبتا بالایی  برای دیپلماسی عمومی علیه ایران در نظر گرفته می شود.
 
 ابزار‌ها و دستگاه‌هایی که دولت آمریکا برای اجرای دیپلماسی عمومی خود از آن‌ها استفاده می‌کند را می توان این گونه برشمرد؛ شبکه‌های بین المللی مانند صدای آمریکا، رادیو فردا، رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، رادیو آسیای آزاد، و... همچنین  اداره کل  دموکراسی، حقوق بشر و امور کار در وزارت امور خارجه، بنیاد وقف ملّی برای دموکراسی و خانواده مؤسسه‌های وابسته به آن از جمله مؤسسه ملی دموکراتیک برای امور بین‌ الملل، مؤسسه بین المللی جمهوری خواه، مرکز بین المللی برای فعالیت اقتصادی خصوصی و مرکز آمریکایی برای همبستگی هم از دیگر بخش‌هایی هستند که واشنگتن در این مسیر از آنها بهره می جوید. علاوه بر این دفتر‌های ذی ربط در وزارت دفاع و  سازمان سیا در مقام متولّی عملیات مخفی جنگ روانی و  اداره  کلّ امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه این کشور هم در همین لیست قرار می گیرند.
 
 
نهایتا می توان گفت که دیپلماسی عمومی با استفاده از منابع قدرت نرم، در جنگ نرم، ابزاری برای استیلای خواسته های دولت ها محسوب می‌شود. در زمانی که ملکه جنگ «کاندولیزا  رایس» در راستای آنچه «ترویج دموکراسی» آمریکا در ایران می‌نامید  برای تأسیس دفتر امور ایران، ۷۵ میلیون دلار دیگر به فعالیت‌های  وزارت امور خارجه آمریکا  اختصاص داد تا افراد وابسته به این وزارت خانه  برای تحت نظر قرار دادن امور ایران در شهرهایی.چون دبی، باکو، استانبول، فرانکفورت و لندن (شهر‌هایی که جمعیت زیادی از ایرانیان مهاجر در آن‌ها اقامت دارند) دفتر‌هایی راه اندازی کنند که  از جمله وظایف این دفترها  ارائه  گزارش‌هایی از وضعیت تحولات سیاسی و اقتصادی ایران از طریق تعامل با ایرانیان مهاجر، و همچنین برقراری ارتباط با ایرانیان در راستای هدف‌های دیپلماسی عمومی بود.
 
با توجه به مواردی که ذکر شد می توان گفت نزدیک به ۴۰ سال است که از انقلاب اسلامی بهمن ماه ۵۷ و ۶۵ سال از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ می‌گذرد و آمریکا همان آمریکاست، اما با گذشت این همه سال می توان به روشنی مشاهده کرد که هدف آنها تغییر کرده است؛ آمریکا روزی شخصیت‌های مهین پرست و استقلال طلبی هم چون مصدق را  در معرض و آماج جنگ نرم خود قرار داده بود و حالا اعتماد و وابستگی مردم را نشانه رفته‌است و خود را محرم اسرار مردم ایران می داند تا اهداف خود را علیه نظام به پیش ببرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
اقای بمبیو فقط یک سفارش دارم که از سر دلسوزی برای شما هست ......همه دام ها شیر ندارند و کار شما ممکن است به خودتان اسیب بزند
م.ه.د.ی
۰۸:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
ما که نگران نیستیم، کم کم خودتان مجبور خواهید شد که پایگاه های نظامی خود را جمع و گورتان را گم خواهید کرد. ملتها گاوهای شیر ده نیستند، آنهایی که به این عنوان خطاب میکنید عمال و دست نشانده های خود شما هستند. انشااله نوبت به آنها هم خواهد رسید.
محمد
۰۷:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
ملتی که تاریخ نداند محکوم به تکرار ان است...با اندکی تامل در تاریخ معلوم میشه آمریکا شیطان بزرگ است و جز شر و بدبختی چیزی ندارد و با درست کردن یک کشور جعلی مثل اسرائیل در صدد تسلط بر منابع انرژی دنیا(نفت وگاز خاور میانه)و به طبع اون پادشاهی ظالمانه بر دنیاست که ان شاالله حکومت منتظران مهدی مانع اون خواهند بود تا شاه جهان مهدی بیاید و به عدل و اسلام حکومت کند
امید
۱۱:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
اسراعیل را انگلستان ساخت و در سرزمینی که از عثمانی گرفته بود سکنی داد #تاریخ_بخوانیم
محمد
۲۱:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
ما40ساله که تحریمیم شماچی ظرف یک ماه تعطیلی داریدبه زانو درمیاید
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
آمریکا حدود 400 میلیون جمعیت دارد با کارمندان دولتی کمتر از 1 میلیون نفر
محمد
۲۰:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جناب اقای مایک بمب گو چقدربه فکرایرانیها هستی یکم به مغزنداشته ات استراحت بده یوقت هنگ نکنه بجون خودت وترامب اگه مخت هنگ کنه دیگه کسی نیست که به فکرماباشه.هههههههههههه
پیرو ولایت
۲۰:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
فقط یک سوال جناب پئومپو! برای مردم لیبی هم ، مستقیم اولش وارد حرف زدن شدی یا ... ، مردم عراق چطور ، مردم .... لطفاً با کارمندان خودتان وارد مذاکره بشید که بشقاب خالی نشون ندم!
محمد
۱۶:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آقای پمپئو . توکوچکترازآنی که بخواهی بامردم نجیب ایران صحبت کنی .این یاوه گوئی هایتان انشاالله به گورخواهی برد . تو ورئیس جمهور احمق امریکائی منافع هستی نه دلسوز ملت ایران
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اینها خود سوال اند نه پاسخ آن، درد اند نه درمان.
محمود
۱۵:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
و اینکه خیلی دوست دارم این کسانیکه الان همش رای منفی به نظرات میزارن رو روزی که زیر پای پوتین های سربازان آمریکا سرشون له میشه رو ببینم،، این بدبخت های شکم باره که همه چیزو فقط تو رفاه و خوشی و می، خوری و بی غیرتی تو این دنیا میبینن و فکر میکنن که اگر دست تو دست آمریکا بزارن همه چی حله، باید بگم که این آمریکا که سنگشو به سینه میزنین تا سه سال پیش میگفت که اگر انرژی اتمی رو بزارن کنار همه چیز کلا حله، مگه برجام امضا نشد مگه حرفشونو گوش نکردن،، چطور شد پس بدبختای وطن فروش،، تا اونا آزادانه و بدون هیچ مزاحمتی به کشور و ناموس شما دست درازی نکنن ول کن قضیه نیستن،، چشماتون باز کنید دوستان،، البته اگر چشم دارین،، لطف کنید حتما درج بشه تا یکم دلم خنک بشه،، ممنون
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
البته که هر کسی اقتدار و قدرت کشورش نخواهد خائن هست
علی
۱۵:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بخدای متعال قسم اگه شما بگذارید ما هیچ مشکلی نداریم مشکل مافقط وفقط مزاحمت مدام شماست!!
علی
۱۵:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بخدای متعال قسم اگه شما بگذارید ما هیچ مشکلی نداریم مشکل مافقط وفقط مزاحمت مدام شماست!!
محمود
۱۵:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
چرا پمپوو نمیره به درد و دل مردم کشور خودش رو گوش کنه،، سیاهپوستان آمریکا خیلی حرف برای گفتن دارن به دولت آمریکا،،، بهتره اول اونارو گوش کنه بعد بره سراغ کشورهای دیگه،،، ما ایرانیا با قدمت چندهزار ساله و باستان و تمدن نمیتونیم قبول کنیم که حرف دلمون رو به دلقک یه کشوری که از قدمتش صد سال نمیگذره بگیم،، برن درد و دل کشورهای عربی بی غیرت رو گوش کنن،، بیشتر سازگاری دارن،،، به امید پیروزی
یا صاحب الزمان ادرکنی
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام به قول سید علی خامنه ای (شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اقای پمپئو یک چیزی میگی ولی نگفته ای که چه خدمتی می خواهی به ما بکنی خدمات تو مثل همان داستان روباه مکار و زاغک است تو هم دنبال همان پنیری ناقلا ما این را که می دانیم راستش درسش را خیلی وقت پیش خوانده ایم پس خود را خسته نکن و.........
م.ه.د.ی
۱۵:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
ما هیچ وقت خیانتهایی را که در حق این مردم و ملتهای دیگر جهان از مصر و لیبی و گررفته تا عراق و سوریه و یمن را فراموش نخواهیم کرد. گستاخی و بیحیایی هم حدی دارد. به امد نابودی اسرائیل و متلاشی شدن شیطان بزرگ هستیم...
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جناب پمپىو ، شما بينهايت بي خرد و بي لياقت بوديد كه ايران را دو دستي تقديم كرديد
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پمپئو شما جیب ما رو نزن... تعامل پیشکشت...
محمد
۱۴:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جناب پمپئو!!ملت ایران این شکل حکومت را انتخاب کرده و به آن دلبسته و برایش چه فداکاری ها که نکرده.لذا به این انتخاب احترام بگذارید .
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بهران اخلاقی امریکا داره جهان به نابودی میکشونه بعد مردم پاک ایران بیان با شما که معلوم نیست پدراصلیتون کیه دردودل کنند به خدا دیگه نمیدونم چی به این ادمهای عجیب غریب بگم
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
به خدا قسم از گرسنگی دراین سرمای زمستان میمیرم ولی دست دوستی به پمپئو نمیدم برت شرم باد ای پمپئو لیاقت تو آل سعود است نه مردم ایران
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
تو کی باشی که بخواهی برای ملت بزرگ ایران دل سوزی کنی ما بیایم با تو و اون تیم جنایت کارت درد کنیم ما ایرانیان هر قوم و قبیله و نژاد باشیم وقتی دشمن با دشمن مواجه می شویم یک مشت می شیم و کسی نمی تواند بازش کند و به ملت و خاک خودمان خیانت نمی کنیم مرگ و عذاب دنیا و اخرت بر کسانی باشد که به ملت و خانواده خود خیانت می کنند برو خیکی غاز بچران دیکه گاوی وجود ندارد در کشورتان . راستس چرا هست اون ملخ خور های بی اصل و نسب
Sarbaz iran
۱۳:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آقای پمپئو ، شما که به درد دل مردم گوش میکنید و طرفدار ما مردم هستین ، راستش شماکه غریبه نیستید ، من یک پدر بزرگ دارم که بخاطر کهولت سن نمیتونه خیلی راه بره و کاهاشو انجام بده ، ماهم چون مشغله کاریمون زیاده ، نمی‌تونیم قشنگ بهش رسیدگی کنیم ، حالا اگه میشه شما یکزحمت بکش فقط روزی سه ساعت بیا ازش پرستاری کن و هفته دو یا سه بارهم ببرش حموم یه دوش بگیره . جدا از ثوابش ، بهت حقوق هم میدیم‌ . خدا خیرت بده ، دستت درد نکنه .
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سیاست مدار زرنگی نیستی ولی نادان هستی...
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
تو کار دیگه نداری هی شبانه روز به ایران فکر می کنی
Ha
۱۲:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
فقط باید بگم پمپمو گل بگیر دهنت رو ما اگه حرفی هم داشته باشیم فقط با گلوله اونم تو مخ دشمنای وطنمون ایران میزنیم ما اگه بخاطر شما در تنگنا مالی باشیم ولی عاشق وطن و رهبرمون سید علی خامنه ای هستیم زنده باد ایران و رهبری (وای به روزی که حکم جهاد از رهبر بگیریم )چه بکنیم با آمریکا و سلطنت طلب و منافقین مزدور به امید اون روز تو میدان مبارزه چه حرفی بزنیم باهم
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا داره از درون نابود میشه اونوقت یه عده آرزوهاشون رو از اون طلب میکنند...، آمریکا تاریخ مصرفش داره تموم میشه...
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پس لطفا دست از دشمنی با مردم ایران و اقتصاد ایران بردارید.تحریم ها رو بردارید و بگذارید در شرایط مطلوب مردم ایران خودشون سرنوشت خودشون را انتخاب کنند.بگذارید ایران به ارامش برسد .طلب مردم مارا پس بدهید و جلوی فروش نفت ما را نگیرید و در عمل دوست مردم ایران باشید نه در حرف.
m.h
۱۱:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پمپئوووووو درد دل دارم چرا به عربستان سلاح میدید تا مردم یمنو بکشه؟ چرا هی دم به ساعت مردم ایرانو تهدید و تحریم میکنید؟ زود جواب بده
m.h
۱۱:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آفرین آقای پمپئو من یه درد دل دارم اینکه چرا 28 مرداد کودتا کردید؟، مسافرین هواپیمای ایرباس چه گناهی داشتن؟ چرا 8 سال از عراق حمایت کردید؟ چرا در جریان اغتشاشات حمایت از جریان فتنه کردید؟ آها تازشم چرا از منافقین که دستشان تا آرنج به خون ملت ایران آغشته است حمایت می کنید و.... اینا درد دل منه زود جواب بده دیگه پمپئوجان
بدهکار
۱۱:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پمپئو جان! من چند ماهی هست که 500 هزار تومن به یکی بدهکارم و هر کاری می کنم نمی تونم فراهم کنم و قرضم رو بپردازم. یعنی دخلم با خرجم جور در نمیاد. میتونی 500 هزار تومن به من بدی؟
شکارچی
۱۱:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ.بر.آمریکا.مرگ.بر.پمپو
محمد
۱۱:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
در حال فروپاشی هستید و با این کارنمی توانید جلو آن را بگیرید
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آقای محترم شما اگر به فکر مردم ایران بودید که چپ و راست مردم ایران رو تحریم نمی کردید شما با این تحریم ها فقط جان و نان شب مردم بیچاره رو نشانه گرفتید
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
من یک سوال دارم از این آقا؛
پاینده
۱۰:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آمدن احمقها برای مبارزه با دین اسلام ناب محمدی(ص)آماده ایم آماده.پبروزی از ان حق است.
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
درد يك ايرانى با اغايى پمپو اين است كه هر لحظه به فكر نابودى شما و دولت شيطان پرستتان هستم تا اخرين لحظه زندگى
bm سوق
۱۰:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
باشه خبرت می‌کنیم،، درد دل!!
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
آقای پمپئو یه کشوری هست بنام امریکا دهها ساله که به توهم خود جهان بودن دچاره و فکر میکنه که کل جهانه و بر همین اساس دهها جنگ و ظلم و تحریم براه انداخته به نظر شما چطور میشه اون رو به یک کشور مسئولیت پذیر، متمدن و قانونمند تبدیل کرد و از این خواب غفلت بیدار نمود. چون شرایط زمین خیلی شکننده شده و ما یک زمین بیشتر نداریم که ممکن است اوضاع آن با هر جنگی که به آن دامن زده میشود از کنترل خارج شود.
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بروبه جهنم پمپئو....
م
۰۸:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ برآمریکا مرگ براسرائیل مرگ برنوکراش مرگ براونایی که چشم امیدشون به شماست
من
۰۸:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
یکی نیست به این بشر بگه بابا مردم و دولت ایران با این سیاستهای جهان خوارانه و جنگ افروزیها و زیاده خواهیهاتون اصلا میخوان شما تو عالم هستی نباشین چی میگی بابا مثل پشه مزاحم وز وز هیییی وز وز
برید بمیرید بمیرید
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من بهتره از این فرصت استفاده بشه و همه مردم از پمپئو بخواهند فقط شرشو کم کنه
محمدرضا
۰۸:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
باید اصلاحات از داخل و توسط ملت ایران بصورت مسالمت آمیز و متمدنانه صورت بگیرد تا بهانه از دست کفتار های وطن گریز در خارج از ایران گرفته بشود، باید به مردم حق انتخاب داد، می بایست به رای ملت رجوع کرد، اگر تمام قوا برای باز کردن مشروع فضای سیاسی و اجتماعی کشور تلاش کنند اپوزوسیون متوهم خارج از ایران یک بار برای همیشه خفه خواهد شد و آمریکا هم دیگر نمیتواند حقوق بشر را بهانه قرار دهد. در ضمن متعادل کردن فضای اجتماعی و سیاسی کشور اصلا و ابدا به معنی کوتاه آمدن از برنامه های دفاعی و موشکی نباید باشد.
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پرسش من این است که شما کی گورتان رو از این منطقه کم میکنید
امید و ارزوی من این است هرچه زودتر شرتان از سر این مردم کم شود
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
هر کس با شیطان درد دل و پیروی کند نتیجه کارش ته جهنم است
این وعده خداوند است
حق گو
۰۸:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آقای پمپئو چیکار داری به ایران .شما همان عربستان و امارات را بدوش کافیه. انقدر دنبال چیزی که از دست دادی نباش انوقت یکوقت دیدی ماهم چیزهای از دست دادیم را پس میگیریما
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بعید میدونم طاقت شنیدن درد دلهای مردم ایران را داشته باشه چون شنیدن حقایق کوش حقیقی اندیشه حقیقی وتفکر حقیقی میخواد بنظر شما مثل اسلافشان دارند فکر میکنندپاسخ به این سوال برای مردم ایران با توجه به این همه کارهایی که امریکاییها با ما ومردم مستقل دنیا مثل شیلی و ونزویلا کرده ومیکنه برای ما مهمتر باشه اینطور نیست
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
گرگهای با چهره موجه و ظاهری پاکیزه ولی زیر این ظاهر جذاب ،غرق به خون بیگناهان جهان.هر روز خون تازه طلب میکنند