سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر در ۶۰ بنای تاریخی دزفول به صدا درآمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از وجود ۶۰ بنای تاریخی در موقعیت مرمت اضطراری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‎اله آریایی‎نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: از میان بنا‌هایی که ثبت هستند یا در آستانه ثبت قرار دارند، ۶۰ بنا را که آسیب دیده‎اند و به مرمت اضطراری نیاز دارند.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ آسیب‎شناسی و به اداره‎کل استان معرفی کرده‎ایم تا ضمن انجام اقدامات مقتضی درخصوص آن‎ها، اعتبار استانی یا ملی لازم نیز به این بنا‌ها تخصیص یابد.

آریایی عنوان: درخصوص بافت تاریخی دزفول، همکاری‎هایی با اداره برق برای رفع نابسامانی‎هایی که بواسطه تیر‌های برق ایجاد شده بودند انجام شده و با شهرداری و سازمان آب و فاضلاب نیز مکاتباتی به منظور حل مشکلات صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در پایان گفت: در راستای حل مشکلات بافت تاریخی تاکنون اقداماتی نظیر معرفی بنا‌های در معرض تخریب به اداره‎کل استان، برگزاری جلسات مختلف با فرمانداری، ستاد مدیریت بحران، آبفا و شهرداری، یادآوری قوانین و مقررات میراثی به ارگان‎ها و اشخاص و رفع تخلفات انجام‎شده از سوی شخص، اداره یا ارگان انجام شده است.

انتهای پیام/م

آغاز عملیات مرمت آثار تاریخی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.