سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک قاعده گذاری اشتباه؛

تمرکز سیستم‌های پاداش‌دهی بر بخش‌های غیرمولد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تمرکز سیستم‌های پاداش‌دهی بر بخش‌های غیرمولد در بلندمدت منجر به هدایت منابع بانکی به بخش‌هایی شده که بازده مولدی ندارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در شصتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی با اشاره به کاهش سهم بخش‌های مولد از مجموع تسهیلات اعطایی بانک ها، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل عدم موفقیت فعالیت‌های اقتصادی، کاهش توجه به ظرفیت‌های مولد است.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته سهم بخش‌های صنعت، کشاورزی و صادرات از تسهیلات بانکی، کاهش قابل تاملی داشته است، افزود: در حال حاضر نسبت سپرده‌های بانکی در خراسان رضوی به تسهیلاتی که توسط بانک‌های این استان اعطا شده اند بسیار نامطلوب بوده و از لحاظ این شاخص در رده 26 کشور قرار داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر اهمیت تغییر در رویه‌های موجود با هدف توسعه عرصه‌های مولد صنعتی، کشاورزی و صادراتی، ادامه داد: امیدوار هستیم تا سکاندار جدید استانداری خراسان رضوی به این مقوله توجه ویژه‌ای نشان دهد تا تغییر جهتی در هدایت منابع محقق شود.

انتهای پیام//ف. ش
 

نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی قابل توجیه نیست

برچسب ها: استانداری ، اقتصاد ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.