سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب دریاچه سد دز ۵ برابر افزایش یافت

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز گفت: آورد آب دریاچه سد دز نسبت به سال قبل ۵ برابر افزایش یافته و ارتفاع آب در سد به ۴۰ متر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سعید رئوفی‌نسب، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز گفت:  ارتفاع آب سد به 40 متر رسید و آورد آب نسبت به سال قبل در همین زمان ۵ برابر و افزایش یافت که حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب است.

وی افزود: دبی لحظه‌ای ورودی سد ۳ هزار مترمکعب بر ثانیه بوده و حداکثر یک هزار و ۱۰۰ متر خروجی داشته ایم  که حدود ۲ هزار متر را برای جلوگیری از سیلاب را کنترل کرده‌ایم.

رئوفی نسب بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان آب و برق خوزستان باید  یک هزار و ۵۰۰ متر خروجی داشته باشیم، اما به دلیل برخی از مسائل از جمله دخل و تصرف در بستر رودخانه، ساخت و ساز‌های غیر مجاز، تخریب سیل‌بند ها، تعرض به حریم رودخانه در پائین دست بیشتر از یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب نمی‌توانستیم خروجی داشته باشیم، چون باعث ایجاد خسارت‌هایی در پائین دست می‌شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز اظهار داشت: مقدار دبی ورودی و خروجی سد یکسان است، اما بخاطر کنترل سیل‌آب‌های اخیر مقدار آب پشت سد ۹.۵ متر بالاتر از حد مجاز است و باید خروجی یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب را ادامه دهیم تا این ارتفاع را کاهش یابد.

انتهای پیام/م

افزایش آب دریاچه سد دز  

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.