سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف روند بررسی پرونده‌های ایمنی حمل و نقل آمریکا در پی تعطیلی دولت

در پی تعطیلی دولت آمریکا که امروز وارد بیست و نهمین روز خود شد، روند بررسی ده‌ها پرونده‌ تحقیقاتی «ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا» متوقف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در پی تعطیلی دولت آمریکا که امروز وارد بیست و نهمین روز خود شد، روند بررسی ده‌ها پرونده‌ تحقیقاتی «ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا» متوقف شده است.

شبکه خبری سی بی اس نیوز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد در پی تعطیلی دولت و مرخصی اجباری کارکنان ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا، روند تحقیقات پرونده‌های این سازمان متوقف شده است. این تعطیلی باعث شده تحقیقات مربوط به حدود ۷۰ پرونده‌ تصادفات در آمریکا از جمله سقوط ده‌ها هواپیما که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شده است، متوقف شود. از بین ۷۴ پرونده‌ تحقیقاتی این سازمان، دست کم ۲۰ مورد آن‌ها مرگبار بوده اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از ۳۹۷ کارمند ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا، فقط ۲۶ نفر آن‌ها همچنان مشغول به کار هستند و بقیه کارکنان به دلیل تعطیلی دولت به مرخصی اجباری رفته اند. فقط در صورتی که یک حادثه‌ امنیتی بسیار مهم که خطر جانی در پی دارد گزارش شود، کارکنان بیشتری می‌توانند مشغول به کار شوند.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد بیست و نهمین روز خود شد و نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره هنوز درباره تأمین بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک به توافق نرسیده اند. دونالد ترامپ خواستار تخصیص بودجه‌ی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیواری در امتداد مرز مکزیک شده است. بیش از ۸۰۰ هزار کارمند فدرال تحت تأثیر این تعطیلی طولانی مدت قرار گرفته اند و دولت تا زمان بازگشایی حقوق آن‌ها را پرداخت نخواهد کرد.

پیش از این هم گزارش شده بود که تعطیلی دولت آمریکا بسیاری از پارک‌های ملی این کشور را با مشکل سر ریز شدن زباله‌های انسانی مواجه کرده است؛ زیرا بسیاری از کارکنان این پارک‌ها در مرخصی اجباری به سر می‌برند. شرکت خدمات اینترنتی «نت کرفت» نیز چند روز پیش اعلام کرد تعطیلی دولت بسیاری از وبسایت‌های دولتی آمریکا را در مقابل تهدید‌های سایبری آسیب پذیر کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.