سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صعنت و معدن استان آذربایجان غربی از تشکیل ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۱۸ میلیارد ریال دراستان خبر داد.

علیرضا محمودی معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صعنت و معدن استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت:در راستای مصوبات ستاد تنظیم بازار و مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در سال جاری ۵۰ فقره پرونده در این زمینه ایجاد شده است که ۱۸ پرونده به شهرستان ارومیه است.

وی با اشاره به محکومیت پرونده‌ها ادامه داد: در شهرستان ارومیه میزان محکومیت پرونده‌ها ۱۶ میلیارد ریال و در شهرستان‌ها ۲ میلیارد ریال است.

محمودی گفت: عمده مواردی که پرونده‌های تخلف را در سطح استان تشکیل می‌دهند عبارتند از: برنج خارجی، شکر، روغن موتور و لاستیک خودرو، انواع شوینده‌ها، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و پکیج و... می‌باشد.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از انبار‌ها و سردخانه‌ها گفت: از مجموع یک هزار ۴۷ انبار و ۳۲۹ سردخانه در آذربایجان غربی ۳هزار و ۲۹۳ مورد بازرسی صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۱۱۷ پرونده به ارزش ریالی ۷۹۴ میلیارد ریال با عنوان احتکار شده است.

محمودی با اشاره به طرح سامان دهی و جامع انبار‌ها گفت: اجرای طرح ساماندهی و جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و بازرسی میدانی از انبار ها‌ی مربوط به ۲۲ قلم کالا است که از اول شهریور ماه سال جاری در حال انجام است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صعنت و معدن گفت: در شرایط کنونی اولویت برنامه‌های ما بحث احتکار است که مبارزه با احتکار و گران فروشی در اولویت برنامه‌های حوزه نظارت و بازرسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/م

لزوم رسیدگی به پرونده های احتکار در استان آذربایجان غربی

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.