سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از اجرای رتبه بندی فرهنگیان در انتظار تصویب قانون تا ۸۵ درصد صندلی‌های دانشگاه نیازی به کنکور ندارند

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره رتبه بندی فرهنگیان و وضعیت برگزاری کنکور برای داوطلبان گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان در انتظار تصویب قانون و ۸۵ درصد صندلی‌های دانشگاه بدون نیاز به کنکور  سپری شد.

۸۵ درصد صندلی‌های دانشگاه نیازی به کنکور ندارند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۵ درصد رشته‌ها از طریق سوابق تحصیلی وارد دانشگاه میشوند که برای دانش آموزان امسال امتحانات نهایی پایه دوازدهم و برای سال‌های قبل امتحانات نهایی پایه یازدهم است.

بطحایی ادامه داد: بحث‌های کارشناسی درباره چگونگی اعمال سوابق تحصیلی وحود داشته و نظریه‌های مختلفی داشتیم و یکی از پیشنهاد‌ها این است که در سه سال دبیرستان در پایه‌های مختلف دروس نهایی را مشخص کنیم و نتیجه این بررسی‌ها را به زودی اعلام می‌کنیم.

بطحایی به کیفیت آموزش در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کیفیت آموزشی در استان‌های مختلف متفاوت است و در سال ۹۷، به طور میانگین ۲ میلیون ۸۰۰ هزار برای هر دانش آموز هزینه می‌کنیم و این این رقم در برخی استان‌ها ۶ میلیون و در برخی یک میلیون و ۷۰۰ است پس با توجه به تاکیدات جنبه‌های عدالت آموزشی اقتضا می‌کند در استان‌های با پراکندگی جمعیتی آموزش به عنوان وظیفه اصلی ما ارائه شود؛ البته در گزارش بین المللی هم جمهوری اسلامی همواره جر کشور‌های برتر است.

رتبه بندی فرهنگیان در انتظار تصویب قانون/ اجرای طرح به سال ۹۸ می‌رسد

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش فت: با همکاری بین دولت و مجلس می‌توانیم این طرح را اجرا کنیم و آنچه اکنون برای ما اهمیت بسزایی دارد تصویب قانون رتبه‌بندی فرهنگیان است تا حدود کار را برای اجرا مشخص کند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از تمام مسئولان تصمیم گیرنده برای اجرای طرح رتبه‌بندی این خواهش را دارم که کمک کنند تا رتبه‌بندی به طور علمی انجام شود؛ این طرح قرار نیست ۱۰۰ درصد کارکنان را تحت پوشش قرار دهد بلکه قرار است یا اینکه در قالب طرحی معمولی برای افزایش حقوق اجرا شود.

الهیار ترکمن افزود: رتبه‌بندی فرهنگیان در جهت ارتقای کیفیت، عملکرد و تعیین صلاحیت‌های معلمان مورد توجه قرار می‌گیرد و هر معلمی که صلاحیت‌های حرفه‌ای را داشته باشد طبیعتا از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهد شد در واقع هدف اصلی رتبه بندی فرهنگیان افزایش حقوق نیست، اما منجر به افزایش حقوق هم خواهد شد، اما نباید از چارچوب علمی این کار غافل شویم.

تمدید مهلت ثبت آثار در جشنواره قلم/ توجه ویژه به پرورش ایده‌های دانش آموزی

گودرز شاهمرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور درباره برگزاری جشنواره قلم اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری برای برگزاری جشنواره قلم ۲ انجام دادیم و در این دوره هم این جشنواره چهار بخش دانش آموزی، طرح نگار، معلمان و اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است.

شاهمرادی با اشاره به اینکه متقاضیان برای شرکت در جشنواره باید از طریق سایت مشارکت‌های مردمی و بخش جشنواره قلم اقدام کنند، گفت: پیش از این فرصت ثبت آثار تا پایان دی ماه بود، اما به دلیل اینکه بخشی از زمان یا ایام امتحانات مقارن شده است، فرصت ثبت آثار تا ۲۲ بهمن تمدید شد.

۶ معاونت آموزش و پرورش را حفظ کردیم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چابک سازی باعث می‌شود تا تعدادی از واحد‌های سازمانی را در حوزه ساختاری با تلفیق ماموریت‌ها و اصلاح کار‌ها دنبال کنیم، تصریح کرد: اگر چارت جدید آموزش و پرورش ابلاغ شد تلفیق‌ها صرفا هدف نیست بلکه اصلاح ماموریت‌ها هم باید دیده شود.

وی ادامه داد: تغییرات ساختاری در ادارات کل نیز خواهیم داشت و آنچه در حوزه ساختار اداری انتظار داریم در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد و اولین مساله بعد از اصلاح ساختار چالش‌هایی است که بروز پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای بهره‌مندی از نهادی چالاک باید با نظرات کارشناسی پیش برویم و براساس اشل دولت هر نهادی باید پنج معاونت داشته باشد، اما با توجه به شرایط آموزش و پرورش ۶ معاونت حوزه ستادی را حفظ کردیم و سازمان اداری و استخدامی در این مسیر مساعدت کافی با ما داشت، اما ۳۰ باکس مدیریتی مورد توجه است و اکنون موافقت سازمان اداری و استخدامی را با این شرایط دنبال می‌کنیم.

۶۰ درصد نیروی انسانی تهران تا ۱۴۰۰ بازنشسته می‌شوند/ تراکم کلاس‌های ابتدایی ۳۴ نفر است

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برای کاهش تراکم به ۸ هزار کلاس درس نیاز داریم؛ اکنون میانگین تراکم کشور ۲۴ نفر است، اما در مدارس ابتدایی تهران میانگین تراکم دانش آموزی را ۳۴ نفر برآورد کردیم، هرچند در منطقه ۳ تهران این موضوع کمتر محسوس است، زیرا مدارس غیردولتی کمک کرده‌اند و در عین نبود امنیت کافی سرمایه خودشان را در این مسیر هزینه کرده‌اند و ۷۰ درصد از مدارس ما را در این منطقه مدرسه غیردولتی تشکیل می‌دهد که از همه چیز خود برای مدرسه داری گذاشتند و این موضوع در حالی است که امروزه مدارس غیردولتی دشمنان سرسختی دارند.

فولادوند تأکید کرد: بین ۲ تا ۳ هزار کلاس درس اجاره‌ای داریم که برای فعالیت در این کلاس‌ها باید اجاره پرداخت کنیم در واقع حدود ۲۶ هزار کلاس درس نیاز است تا بتوانیم در تهران خدمات مناسبی ارائه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: بازرسان اداره کل به جز راهنمایی نباید کاری داشته باشند و حق ندارند به کسی چیزی بگویند کسی حق ندارد در این سختی و فشاری که به آموزش و پرورش وارد است بیاید مچ گیری کند، ما از مدیران تشکر می‌کنیم که با سختی مدرسه را اداره می‌کنند.

۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به دانش آموزان پرداخت نشده است

مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره، وضعیت معلم رابط در مدارس مجری طرح تلفیقی اظهار کرد: امسال در شروع سال تحصیلی به دلیل کمبود نیروی انسانی بخشی از معلمان رابط به کلاس‌های درس مدارس خاص هدایت شدند تا مشکل نیروی انسانی تا حدی برطرف شود.

قدمی درباره وضعیت بودجه آموزش و پروش در سال ۹۸ تصریح کرد: بودجه خوب بسته شده است و ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: پیش بینی اعتبارات برای سرویس ایاب و ذهاب خوب بوده، اما مشکل اصلی تخصیص اعتبارات است و همین حالا در تخصیص ۹ ماهه، ۳۰ میلیاردتومان از اعتبارات مربوط به خدمات حمایتی و هزینه ایاب و ذهاب داده نشده است که این موضوع ما را دچار مشکل کرده است و از سازمان مدیریت می‌خواهیم تا تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات را مورد توجه دهد در غیر این صورت مدارس ما با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.